معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: در سال جاری سرقت از بانک و سرقت‌های مسلحانه در استان صفر بوده است که باید اقدامات پیشگیرانه را در راستای کاهش و پیشگیری از رشد آن به کار برد.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج  _ رضا اعظمی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان در چهارمین جلسه شورای پیشیگیری از جرم استان کردستان در سنندج گفت: با وجود اینکه در سال‌های اخیر به دلیل مسائل و مشکلات اقتصادی، جرائمی مانند سرقت و خشونت رشد زیادی داشته است، اما استان کردستان در بحث سرقت و به ویژه سرقت‌های خشن نسبت به سایر استان‌ها وضعیت بهتری دارد.

اعظمی یکی از راه‌های پیشگیرانه در این زمینه را بحث اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم دانست و گفت: باید آگاهی‌های مردم را در رابطه با مواردی که باید رعایت کنند تا احتمال سرقت کاهش یابد و همچنین شگرد‌های سارقین، افزایش داد.

او گفت: یکی از سرقت‌هایی که اخیرا افزایش داشته است سرقت اموال عمومی و دولتی ازجمله سرقت کابل‌های برق، دریچه‌های فاضلاب، قطعات پل‌های عابر پیاده و حتی بریدن درختان پارک‌ها است که باید در این زمینه‌ها اقدامات پیشگیرانه و زودبازده انجام داد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی برای اصناف در خصوص پیشگیری از سرقت، گفت: امیدواریم اصناف همکاری لازم را دراین زمینه بعمل آورند.

سرهنگ صیدی، رییس اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان نیز در این نشست با تاکید بر نقش آموزش در کاهش و پیشگیری از جرم، گفت: در خصوص سرقت نیز برای ادارات و به ویژه اصناف باید جلسات آموزشی برگزار شود.

همچنین در این نشست شرکت‌های خدمات رسان از جمله شرکت برق و شرکت مخابرات استان به تشریح مشکلات و همچنین اقداماتی که در زمینه پیشگیری از سرقت تجهیزات انجام شده است پرداختند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.