رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: پوشش واکسیناسیون نوبت اول استان بیش از ۹۱ درصد و پوشش واکسیناسیون نوبت دوم ۷۹ درصد است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - خطیبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: پوشش واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۲ سال در استان ۹۱٫۴ درصد است در حالی که در کشور ۸۸ درصد است.

خطیبی گفت: پوشش واکسیناسیون گروه سنی بالای ۱۲ سال در نوبت دوم، ۷۹٫۱ درصد است در حالی که در کشور ۷۶ درصد گزارش شده است.

او گفت: تاکنون ۴۴ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان که سه ماه از دریافت دز دوم ان‌ها گذشته است، دز سوم را دریافت کرده اند.

خطیبی بر اهمیت پیشگیری و بهداشت بر درمان تاکید کرد و گفت: سیاست دانشگاه علوم پزشکی یزد بر بهداشت برای پیشگیری از بیماری‌ها و پژوهش است.

او گفت: یکی از علل کاهش مرگ و میر در کشور پوشش واکسیناسیون خوب است و افرادی که سه ماه از دریافت دز دوم آن‌ها گذشته است، با توجه به شیوع سویه جدید کرونا هر چه سریع‌تر برای دریافت دز سوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

خطیبی به محدودیت واکسن آسترازنکا اشاره کرد و گفت: به زودی چند محموله به کشور وارد و به زودی این مشکل در استان برطرف می‌شود.

میرزائی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد به شناسایی سویه امیکرون در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲۰ مورد قطعی ابتلا به امیکرون در استان شناسایی و تایید شده است.

میرزائی گفت: گروه سنی این افراد ۱۰ تا ۶۹ سال است و سه نفر خانم و مابقی مرد هستند.

او گفت: با توجه به شناسایی سویه امیکرون در استان و قدرت سرایت بالای آن همچنین محدودیت امکانات تشخیصی در کشور و استان موارد ابتلا به امیکرون در استان بسیار بیشتر از موارد شناسایی شده است و لذا دریافت دز سوم واکسن برای جلوگیری از سویه جدید کرونا توصیه می‌شود.

میرزائی گفت: در حال حاضر سویه جدید کرونا در شهرستان‌های یزد، اشکذر، اردکان، بافق، تفت و میبد شناسایی شده است و همگی این افراد در وضعیت مناسبی قرار دارند و به صورت سرپایی درمان شده اند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار