ناظر گمرکات کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه یک میلیون و ۵۸۴ هزار و ۹۹۲ تن کالا از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج   _ خلیل حیدری ناظر گمرکات کردستان با اشاره به اینکه رویه صادرات از گمرکات سیرانبند بانه، سنندج و باشماق مریوان انجام می‌شود،گفت: ارزش دلاری این میزان کالای صادر شده در ۹ ماهه امسال ۷۳۵ میلیون و ۶۵۰ هزار دلار بوده است.

حیدری با اشاره به اینکه صادرات سایر گمرکات که در استان‌های دیگر اظهار گمرکی آن‌ها انجام شده است از طریق گمرکات باشماق مریوان و سیرانبند بانه به خارج از کشور صادر می‌شود، گفت: از مجموع صادرات استان ۸۶۶ هزار و ۵۴۷ تن کالا به ارزش ۴۱۰ میلیون و ۸۸۱ هزار دلار آن مربوط به صادرات سایر گمرکات بوده است.

او می گوید: میزان صادراتی که اظهار آن در گمرکات استان انجام شده هم در این مدت ۷۱۸ هزار و ۴۴۵ تن به ارزش ۳۲۴ میلیون و ۷۶۹ هزار و ۶۵ دلار بوده است.

ناظر گمرکات کردستان با اشاره به اینکه میزان صادرات انجام شده در استان در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۴۱ درصد و از نظر ارزش دلاری هم ۳۵ درصد کاهش داشته است، گفت: بیشتر اقلام صادراتی هم مربوط به محصولات کشاورزی، پتروشیمی و ساختمانی بوده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.