کشتگر گفت: در صورت اثبات تخلف نانوایی‌ها، بدون اغماض به تعزیرات ارجاع و به سرعت نسبت به قطع سهمیه آرد و پلمب آنها اقدام می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - مسئول گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات مشهد گفت: به واحد‌های نانوایی که ضوابط صنفی را رعایت نکرده بودند، تذکر داده و پرونده تشکیل شد. در یک روز، ۸ بازرسی انجام دادیم که از این تعداد به ۶ نانوایی تذکر داده شد.

او گفت: پیرو مصوبه ستاد اجرایی دستورالعمل اقتصادمقاومتی نانوایان در خراسان رضوی مصوب شده که  آزادپزها، از اداره غله آرد دریافت کنند، پیگیر رفع مشکل خرید آرد از صنف و صنعت هستیم تا از این به بعد، نانوایی‌های آزادپز بتوانند به‌راحتی از طریق این سامانه، آرد موردنیاز خود را تهیه کنند.

مسئول گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات مشهد گفت: قیمت هرکیسه ۴۰ کیلویی آرد یارانه ای، ۳۵ هزار تومان و نرخ هرکیسه نیمه یارانه‌ای ۴۸ تا ۵۳ هزار تومان است. اما درباره آزادپز‌ها قرار است آرد موردنیازشان از سامانه صنف و صنعت به قیمت هرکیسه ۱۶۰ هزار تومان تامین شود که فعلا این کار انجام نمی‌شود و آرد برپایه فاکتور خرید، قیمت گذاری می‌شود.

در حال حاضر ۴۴ درخواست برای پروانه نانوایی آزاد پز ثبت شده که از این تعداد، برای ۶ نانوایی مجوز صادر شده است. اما درکنار دفاع از صنف نانوایان با هرتخلفی برخورد خواهیم کرد.

 

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار