باموافقت شورای عالی شهرسازی و معماری؛

شهر همدان ۶۸۰ هکتار بزرگتر می شود

استاندار همدان از موافقت شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با الحاق ۶۸۰ هکتار به شهر همدان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-علیرضا قاسمی فرزاد گفت:این زمین های دولتی در محدوده اراضی شورین، به طرح جامع شهری همدان افزوده شده است.

 با توجه به سیاست و برنامه نهضت ملی مسکن دولت سیزدهم و برای تامین زمین مورد نیاز ساخت و ساز مسکن این الحاق صورت گرفته است.

او گفت:از سال ۱۳۹۶، تهیه طرح جامع همدان با کارفرمایی اداره کل راه و شهرسازی آغار شد و در نهایت ۱۷فروردین‌ماه ۱۴۰۰، در کارگروه امور زیربنایی، طرح جامع به تصویب رسید و فرآیند بررسی طرح نیز جهت تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح و همچنان در حال پیگیری است.

در مورد الحاق این زمین ها به شهر همدان بین مسئولان و نمایندگان شورای اسلامی شهر و برخی نمایندگان مجلس اختلاف نظر وجود داشت.

به گفته استاندار الحاق این ۶۸۰ هکتار می‌تواند در کاهش تراکم نفر برهکتار همدان نقش مهمی ایفا کند و بر اساس آمار رسمی کشور، استان و شهر همدان یکی از شهر‌های پرتراکم محسوب می‌شود.

فلاحی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس پیشتر گفته بود: سیاست‌های کلی نظام حفظ روستاست و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم روی این موضوع حساسیت دارد بنابراین برای حل مشکل نباید بلافاصله به سراغ الحاق روستا برویم.

به گفته فلاحی وقتی روستای تولید کننده را به شهر ملحق کنیم مردم این مناطق به مصرف کننده تبدیل می‌شوند و در نهایت روستای الحاق شده به حاشیه نشین تبدیل می‌شود که این مسئله با مسائل فنی و قانونی کشور سازگاری ندارد و باید ظرفیت‌های دیگر را در نظر بگیریم.

قاسمی فرزاد استاندار می گوید: الحاق این زمین ها به شهر از اهمیت بالایی برخوردار است و  گسترش افقی شهر با رعایت کلیه ضوابط و مقررات مبتنی بر اصول برنامه‌ریزی و طراحی شهری توسط استان را سرعت خواهد بخشید و در عین حال گسترش افقی شهر، نافی بافت فرسوده و مناطقی که نیاز به بازآفرینی دارند، نخواهد بود.

اجرای سریع طرح های قدام  ملی مسکن از اولویت های دولت سیزدهم برای تعدیل قیمت مسکن و خانه دار شدن اقشار کم درآمد است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.