مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد از ورود ۸۳ دستگاه اتوبوس جدید با استاندارد یوروپنج تا پایان امسال به ناوگان اتوبوسرانی خبرداد.

باشگاه خبرنگاران جوان  مشهد - علی اصغر نیشابوری گفت: در مجموع دو قرارداد خرید ۲۵ و ۵۸ دستگاه اتوبوس برای ناوگان اتوبوسرانی منعقد شده است.

او گفت: از قرارداد ۲۵ دستگاهی تاکنون ۱۶ دستگاه اتوبوس به شهرداری تحویل داده شده و ۹ دستگاه دیگر تا پایان سال تحویل گرفته خواهد شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: تمامی این اتوبوس‌ها بنا بر تاکیدات شهردار مشهد کف کوتاه و برای استفاده معلولان عزیز دارای رمپ ویژه عبور ویلچر است.

نیشابوری گفت: این ۸۳ دستگاه اتوبوس خریداری شده باعث کاهش آلودگی هوا می‌شود که دارای استاندار یوروپنج در کشور است، هستند و میزان آلایندگی آن‌ها بسیار پایین است.

او گفت: اتوبوس برقی که با مشارکت شهرداری مشهد و تولید کننده داخلی ساخته و رونمایی شد درحال در دوره تست و پلاک گذاری است و اگر موفق به پلاک گذاری شود در فاز اول قرارداد خرید ۱۰ دستگاه و درفاز دوم قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی داخلی برای خط یک بی آرتی منعقد خواهد شد.

از قرارداد ۵۳ دستگاهی نیز ۱۳ اتوبوس تحویل داده شده، ۲۳ دستگاه تا پایان دی‌ماه تحویل و ۲۲ دستگاه دیگر تا پایان اسفند از سوی خودرو ساز به شهرداری تحویل و وارد ناوگان می‌شود.همچنین قیمت امروز اتوبوس‌ها به صورت میانگین در بازار ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.