کوهنوردی که از ارتفاع ۵۰۰ پایی به زمین سقوط کرده بود توسط سگش نجات یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان - یک کوهنورد مجروح اهل کرواسی که ساعت‌ها در انتظار رسیدن گروه نجات بود با کمک سگ باوفای خود از کوهستان پوشیده از برف نجات یافت. «گرگا برکیچ» به همراه سگ هاسکی ۸ ماهه خود «نورث» در تاریخ ۲ ژانویه در حال کوهنوردی بود که از ارتفاع ۵۰۰ پایی از شیب برفی سقوط کرد. در حالی که این کوهنورد از ناحیه پا دچار شکستگی شدید استخوان شده بود سگ او به مدت ۱۳ ساعت سعی داشت مثل پتو، این کوهنورد را از سرمازدگی (هیپوترمی) نجات داد.

دو کوهنورد دیگر نیز در طول کوهپیمایی همراه برکیچ بودند، اما نتوانستند به او برسند. با این حال آن‌ها موفق شدند مسئولان محلی را در جریان حادثه سقوط وی قرار دهند. کوهنوردان تیم نجات اضطراری کرواسی در یک پست فیسبوک نجات این کوهنورد و سگش را یکی از سخت‌ترین عملیات‌های نجات توصیف کردند.


بیشتر بخوانید


این عملیات از لحاظ فنی و فیزیکی به دلیل بارش برف، یخ و شکسته شدن درختان که مسیر‌ها را مسدود کرده بود برای امداگران چالش برانگیز بود. با این حال امدادگران موفق شدند با موفقیت ماموریت خود را به پایان رسانده و برکیچ و نورث را به منطقه‌ای امن منتقل کنند.

نجات کوهنورد

به گزارش نیویورک پست، نورث از ترک کردن برکیچ، صاحب خود حتی زمانی که آن‌ها او را به هلی کوپتر منتقل کردند خودداری می‌کرد. تیم نجات اضطراری کرواسی در یک پست فیسبوک در این باره نوشت: «دوستی و عشق میان انسان و سگ هیچ مرزی نمی‌شناسد.»

سگ نگهبان

رئیس تیم نجات اضطراری کرواسی، نورث را به خاطر نجات صاحبش مورد تمجید قرار داد. او گفت این سگ در تمام مدت ۱۳ ساعت در گودال روی صاحبش حلقه زده بود و با بدن خود وی را گرم کرد. سرانجام با کمک حدود ۳۰ امدادگرو تلاش زیاد، برکیچ و نورث از داخل گودال بیرون کشیده شده و نجات یافتند.

سقوط کوهنورد

نجات از مرگ

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.