میزان حمل و نقل بین‌المللی ناوگان ریلی راه‌آهن آذربایجان ۳۸ درصد افزایش یافت

مدیرکل راه آهن آذربایجان گفت: میزان حمل و نقل بین‌المللی بار از طریق ناوگان ریلی این ناحیه در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۸ درصد افزایش یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - قربانی گفت: در ۹ ماهه نخست امسال ۵۰۷ هزار و ۵۷۴ تن بار از طریق ناوگان ریلی راه آهن آذربایجان وارد، صادر و ترانزیت شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۴۹۰ هزار و ۹۶۳ تن بود.

 میزان صادرات ناوگان ریلی آذربایجان در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۷ درصد رشد یافت.

  در ۹ ماهه نخست امسال ۱۹۶ هزار و ۹۴۸ تن بار از مبدا تبریز به مقصد ترکیه حمل شده که این میزان در مدت مشابه پارسال ۱۴۳ هزار و ۶۷۸ تن بود.

 میزان ترانزیت کالا از طریق این ناوگان را در این مدت ۱۷۴ هزار و ۸۲۱ تن است.

  این میزان ترانزیت کالا رشد چندانی با میزان ترانزیت کالا در مدت مشابه پارسال که حدود ۱۷۴ هزار و ۲۲۵ تن بود نداشته است.

در ۹ ماهه نخست امسال ۱۳۵ هزار و ۸۰۵ تن کالا از طریق ناوگان ریلی و از مرز رازی وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که حدود ۱۷۳ هزار و ۶۰ تن بود، حدود ۲۲ درصد کاهش یافت.

میزان تناژ بارگیری ناوگان ریلی راه آهن آذربایجان در این مدت یک میلیون و ۳۷ هزار و ۲۵۳ تن بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال که یک میلیون و ۱۲۴ هزار و ۷۸۲ تن بود هشت درصد کاهش نشان می‌دهد.

میزان تناژ تخلیه در ۹ ماهه نخست امسال در این ناحیه  ۳۲۱ هزار و ۵۲۵ تن است که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال که ۴۵۸ هزار و ۳۷۱ تن بود، حدود ۳۰ درصد کاهش یافت.

 در این مدت ۹۰۶ هزار و ۱۴۳ نفر از طریق قطار‌های مسافری راه آهن آذربایجان جابجا شدند که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال ۱.۲۸ درصد افزایش یافت.

 میزان جابجایی مسافر در ۹ ماهه پارسال در این ناحیه ۳۹۸ هزار و ۱۳۵ نفر بود.

در ۹ ماهه نخست امسال ۸۳۴ هزار و ۶۱۸ مسافر بین شهری و ۷۱ هزار و ۵۲۵ مسافر حومه‌ای از طریق ناوگان ریلی جابجا شدند.

 تعداد مسافران شهری و حومه‌ای جابجا شده در ۹ ماهه نخست امسال از طریق ناوگان ریلی  به ترتیب ۳۷۱ هزار ۹۸۵ و ۲۶ هزار و ۱۵۰ مسافر است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.