استاندار اصفهان گفت: باید تلاش کنیم تا تصویر واقعی از جمهوری اسلامی ایران خلاف آنچه را که رسانه‌های معاند به دنیا نشان می دهند به همگان معرفی کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان -سیدرضا مرتضوی خطاب به اسقف اعظم ارامنه گفت: نگاه ویژه شما به مسائل داخلی و خارجی ایران بسیار ستودنی است. موضع قاطع شما درباره برجام و مذاکرات گویای درک عمیقتان از مسائل داخلی کشور و منطقه است.

او این موارد را در دیدار با اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران و شورای خلیفه گری ارامنه به مناسبت سال نوی میلادی مطرح کرد و گفت: کشورهای غربی چهره ایران را به نحوی غیرواقعی به دنیا معرفی و با ایران هراسی اهداف پلید خود را پنهان می کنند. در این کشورها اتفاقات ناگواری می افتد اما هیچ یک را به جهان مخابره نمی کنند اما اتفاقاتی را که در ایران رخ می دهد به صورت غیرواقعی و با صدای بلندتری به جهانیان نشان می دهند.

به گفته مرتضوی زندگی ارامنه در اصفهان مثال بارزی از احترام نظام اسلامی به پیروان ادیان توحیدی است.

سیپان کچجیان اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز در این دیدار ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و تشبیه شهید سپهبد قاسم سلیمانی به تک ستاره آسمان مقاومت، گفت: از وضع فعلی ایران و اصفهان و مشکلاتی که وجود دارد به خوبی آگاهی و به دولت آقای رئیسی برای حل مشکلات ایمان و باور قلبی داریم.

او معتقد است تحریم های ظالمانه علیه ایران کشور را با مشکلاتی مواجه کرده و مذاکرات به همه چهره واقعی کشورهای غربی را نشان داد چهره ای که تا قبل از مذاکرات به خوبی نمایش داده می شد اما هیچ کدام از دولت های غربی خیرخواه مردم ایران نیستند.

اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران گفت: کشورهای غربی تلاش می کنند تا چهره ای غیرواقعی از جمهوری اسلامی ایران را به دنیا نشان دهند اما ما ارامنه اصفهان و جنوب ایران به همراه مسئولان جمهوری اسلامی تلاش می کنیم تا چهره ای واقعی از دوستی و برادری میان مسلمانان و جامعه ارامنه را به دنیا نشان دهیم.

او معتقد است مسئولان اصفهان در هر رتبه و جایگاهی که هستند همیشه حامی جامعه ارامنه هستند و نهایت همکاری و همراهی را با هموطنان ارامنه دارند.

اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران گفت: همیشه در دعاهایمان برای سربلندی ایران و موفقیت دولت مردان ایران چه در زمینه مدیریت کشور و چه در مذاکرات دعا و دست یاری و همراهی به سوی آنها دراز می کنیم تا همه با هم بتوانیم ایران را به جایگاه حقیقی خود در جهان برسانیم.

همزیستی مسلمانان و ارامنه در اصفهان به سال ۱۰۱۴ باز می گردد. ۲۴ کلیسا در اصفهان وجود دارد و ارامنه آداب و رسوم دینی خود را در آنها به جا می آورند. در ایام سال نوی میلادی به احترام جامعه ارامنه شهر اصفهان آذین بندی می شود و مسئولان استانی از جمله نماینده ولی فقیه، استاندار و شهردار اصفهان با اسقف اعظم ارامنه و خانواده های شهدای ارامنه در اصفهان دیدار می کنند.

حدود ۱۰ هزار ارمنی در استان اصفهان زندگی می‌کنند که بیشتر آن‌ها مقیم شهرستان اصفهان هستند.

جامعه ارامنه اصفهان ۶ شهید را تقدیم کشورمان کردند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.