رئیس پلیس راه استان ایلام خبر داد؛

مه گرفتگی و کاهش شعاع دید رانندگان در گردنه‌های کوهستانی ایلام

سرهنگ کهزادی گفت: با توجه به مه گرفتگی و بارش باران و لغزنده بودن جاده ها، لازم است رانندگان وسایل نقلیه، با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام -  رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: هم اکنون در اکثر محور‌های کوهستانی استان شاهد بارش نزولات آسمانی و مه گرفتگی در محور‌ها هستیم. رانندگان محترم توجه داشته باشند، هنگام بارش باران و همچنین مه گرفتگی، میدان دید راننده محدود شده و احتمال وقوع تصادف به مراتب بالاتر می‌رود.

او گفت: لذا لازم است تجهیزاتی مثل برف‌پاک‌کن، چراغ مه شکن، بخاری و ... که نقص آن‌ها می‌تواند در دید راننده تاثیر گذار باشد، مورد بازبینی و در صورت نیاز رفع نقص گردد.

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: در حال حاضر، از ساعات بامداد امروز، شاهد مه گرفتگی درگردنه کبیر کوه در محور آبدانان –دره شهر و محور ایلام-سرابله هستیم و در این مسیر‌ها به دلیل مه گرفتگی، شعاع دید برای رانندگی به حداقل رسیده است که توصیه می‌شود در صورت امکان از تردد‌های غیر ضرور در این محور‌ها خودداری شود.

او گفت: با توجه به کاهش میدان دید راننده، رانندگی در این آب و هوا نیازمند دقت بیشتری است و رانندگان بایستی به صورت ویژه سرعت مطمئنه را رعایت کرده و توجه کافی به جلو در زمان بارندگی را مد نظر داشته باشند تا شاهد وقوع سوانح رانندگی نباشیم.

سرهنگ کهزادی گفت: در زمان بارندگی، سرعت خودرو بایستی به مراتب کمتر از سرعت در راه‌های خشک باشد، چون سطح اصطکاک بین راه و لاستیک به حداقل می‌رسد و هنگامی که آب زیادی در سطح جاده جاری می‌شود، چنانچه با سرعت وارد آن شوید آب موجود میان لاستیک و جاده قرار گرفته و در این حالت خودرو بر روی لایه‌ای از آب حرکت می‌کند و بسیار خطرناک و احتمال خروج از راه و تصادف و واژگونی را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.