رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مشهد از افزایش سرقت علائم ترافیکی در جاده‌های این شهرستان که موجب افزایش تصادفات و سوانح جاده‌ای شده است خبرداد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد-  شیرمحمدیان گفت: بیشتر این سرقت‌های علائم ترافیکی در حوالی پاسگاه پلیس راه محور مشهد- سرخس و آزادراه کنارگذر شمالی مشهد روی داده است.

او گفت: علائم ترافیکی جاده‌ای به صورت مرتب جایگزین می‌شود، اما سرقت مکرر و شبانه علائم، توان نصب مجدد را از ما گرفته است و از نیروی انتظامی درخواست می‌کنیم که گشت‌های خود را در این محورها، بویژه در ساعات شب، افزایش دهد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ما سارقان علائم ترافیکی را می‌بینیم، اما اجازه دستگیری و یا اقدامی نداریم و حتی در صورت بروز اتفاقی در این محورها، باید پاسخگوی مراجع قضایی باشیم.

شیرمحمدیان گفت: علاوه بر پایه حفاظ‌های کنار جاده ای، که آهن شماره ۱۴ است، پایه‌های فلزی علائم جاده‌ای از دیگر اقلام مورد دستبرد سارقان است که آن را با فرز‌های شارژی برش داده و در قالب ضایعات آهن به قیمت کیلویی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

 طول راه‌های اصلی و فرعی مشهد ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر است که ۸۰۰ کیلومتر از این میزان شامل آزادراه و بزرگراه‌های مهم و پرتردد و یا همان راه‌های شریانی است.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.