مدیر فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان درباره فیلم منتشر شده در فضای مجازی درباره معطلی آمبولانس برای رسیدن بر بالین بیمار توضیح داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  آبادان سید نادر نقیبی، مدیر فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان به فیلمی که مدت اخیر از حضور نیافتن به موقع اورژانس ۱۱۵ بر بالین بیمار در فضای مجازی منتشر  شده اشاره کرد و گفت: درباره این خبر که باعث بروز شائبه‌هایی در اذهان عمومی شده است جزییات این ماموریت اورژانسی بدین شرح است که  این حادثه در روز جمعه هفدهم دی ماه ساعت ۱۶:۴۰ به مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ اطلاع داده شد و همکاران تریاژ تلفنی بلافاصله در ساعت ۱۶:۴۲ نزدیکترین پایگاه را به محل فوریت اعزام کردند.

بنا به گفته او بُعد مسافت و یکطرفه بودن مسیر پل ایستگاه ۷  که به علت نصب مانع بتُنی(نیوجرسی) بر روی پل و ترافیک سنگین منتهی به این مسیر باعث شد گروه اعزامی در ساعت ۱۶:۵۰ با در مدت زمان حدود به ۸ دقیقه (با احتساب زمان مکالمه با تریاژ) از دریافت ماموریت در محل حادثه حاضر شدند.

او در ادامه گفت: قبل از رسیدن کارشناسان درمانی فوریت‌های پزشکی در محل، بیمار با وسیله شخصی توسط همراهان به مرکز درمانی منتقل شده بود و تمام زمان‌های ماموریت در سامانه هوشمند اتوماسیون عملیاتی اورژانس ۱۱۵ ثبت و ضبط‌ شده و همه مستندات ماموریت مربوطه موجود است و همچنین خط سیر آمبولانس ها توسط سیستم ردیاب (GPS) قابل رصد و پیگیری است.

 او بر این نکته تاکید کرد که ناوگان اورژانس پیش‌بیمارستانی طبق وظیفه ذاتی و رسالت خود ۲۴ ساعته و با تمام ظرفیت در حال خدمت‌رسانی به همنوعان است و به عنوان اولین ارگان متولی سلامت مردم در هیچ ماموریتی قصور نخواهد داشت.

 او در ادامه برای ارتقای سطح خدمات رعایت نکاتی از جمله که حفظ خونسردی هنگام تماس با اورژانس و اطمینان از اینکه با اورژانس شهر محل زندگی‌ خود تماس گرفته‌اید، پاسخ با دقت به سوالات کارشناسان تریاژ به منظور ارتقای کیفیت خدمات‌دهی و حفظ زمان طلایی، بیان جزئیات بیشتر و بارز محل در هنگام آدرس دادن به مرکز پیام برسانید و تعیین یک راهنما تا حضور عوامل اورژانس و نشغول نکردن خط تلفن خود و اطمینان از در دسترس بودن تلفن تا زمان  رسیدن کارشناسان اورژانس ۱۱۵ را خواستار شد.

انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.