وزیر خارجه پس از دیدار با مقامات قطری از سفر هیاتی دیپلماتیک به این کشور در روزهای آینده خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - حسین امیرعبداللهیان گفت: توافق شد تا در روز‌های آینده وزرای جمهوری اسلامی ایران در یک هیات بر مبنای دعوت به عمل آمده به دوحه سفر کنند.

به گفته وزیر خارجه، «در سفر وزرا به قطر موضوعات اقتصادی، تجاری، همکاری‌های علمی و فناوری و حوزه‌های مورد علاقه از جمله بهداشت و مهار کرونا به بحث گذاشته خواهد شد.»

رئیس دستگاه دیپلماسی که روز گذشته به عمان سفر کرده بود امروز به قطر رفت.. او در این سفر با مقامات قطری دیدار و درباره آخرین زمینه‌های همکاری و تحولات منطقه دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان گفت: ما دوستانمان در منطقه را حتماً در جریان مذاکرات وین قرار می‌دهیم، آن‌ها به عنوان همسایه ما از این حق برخوردارند. برخی از طرف‌ها در مذاکرات وین تلاش می‌کنند با انتقال نادرست مطالب به بعضی همسایگان ما موجبات نگرانی آن‌ها را فراهم کنند.

راه حل برخی بحران‌ها در منطقه صرفاً تمرکز بر راه حل سیاسی است و ما نباید از مسیر زور و نظامی‌گری و هژمونیک مشکلات را حل کنیم. چراکه ما به عنوان یک کشور بزرگ در منطقه همواره نقش اساسی، محوری و سازنده داشته و طرف خوب تحولات در منطقه بودیم. این بخش دیگری از سخنان وزیر خارجه در سفر به دوحه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۱ دی ۱۴۰۰
یک نقش سازنده ی ایران در ۴۰ سال گذشته را نام ببرید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۱ دی ۱۴۰۰
دوستان منطقه ای ؟ مگر دولت دوستی هم برایمان مانده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۱ دی ۱۴۰۰
به سفر قطر میکند
Italy
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۱ دی ۱۴۰۰
خوشبحالت حسابی میگردیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۱ دی ۱۴۰۰
هیاتی از ایران به سفر قطر میکند
آخرین اخبار