وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد جمهوری آذربایجان به نقاط مرزی این کشور با توپ و پهپاد حمله کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد مناطق مرزی کشورش از سوی جمهوری آذربایجان با استفاده از توپخانه و هواپیما‌های بدون سرنشین بمباران شده است.

براساس گزارش اسپوتنیک، در بخشی از این بیانیه ارمنستان آمده است: «یگان‌های نیرو‌های مسلح آذربایجان، شروع به گلوله باران مواضع ارمنستان در بخش شرقی و با استفاده از توپ و پهپاد کردند. ارمنستان نیز به تناسب پاسخ داد. در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت محلی این درگیری همچنان ادامه دار است.»

این نهاد ارمنستانی همچنین اعلام کرد که در جریان این حملات ۳ نیروی نظامی این کشور نیز مجروح شدند. گفته می‌شود پیش از این حملات وضعیت در مرز بین دو کشور باثبات بوده است.

در مقابل وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز اعلام کرد یک سرباز ارتش این کشور در تیراندازی نیرو‌های ارمنستانی در مرز دو کشور کشته شده است.

برخلاف برقراری آتش‌بس در نوامبر ۲۰۲۰ که به جنگ شش هفته‌ای برای به دست گرفتن کنترل منطقه قره باغ پایان داد، درگیری‌های مسلحانه مرگبار به طور منظم بین نیرو‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان رخ می‌دهد.

جنگ بین این دو کشور همسایه در سال ۲۰۲۰ بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ کشته بر جای گذاشت و با شکست ارمنستان به پایان رسید. ایروان مجبور شد چندین منطقه قره باغ را به جمهوری آذربایجان واگذار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار