رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور از فعالیت ۶۵۰ مرکز توان افزایی و مهارت آموزی کشاورزی خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - شاهرخ رمضان نژاد امروز در رشت گفت: در حال حاضر ۶۵۰ مرکز توان افزایی و مهارت آموزی کشاورزی در کشور داریم و با اجرای طرح نظام اجرایی سهم‌بری دانش از تولید در کشاورزی (سدات)، می‌توانیم پیوندی پایدار بین مهندسان کشاورزی با دست اندرکاران تولید و کشاورزان برقرار سازیم.

به گفته او این سازمان درصدد ایجاد مرکز خدمات کشاورزی در هر دهستان است تا امور مربوطه، در همانجا از سوی کشاورزان پیگیری شود.

۱۳ هزار مهندس کشاورزی در گیلان با هدف علمی و دانش بنیان کردن اقتصاد کشاورزی این استان فعالیت و از ظرفیت‌های مردمی، مهارت محوری و نزدیکی بین علم و فن با تجربه استفده می‌کنند.

افزایش بهره‌وری کشاورزی با تکیه بر رویکرد‌های علمی و دانش‌بنیان

استاندار گیلان نیز در دیدار امروز رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور تحول در کشاورزی را موضوعی مهم عنوان کرد که همراه با ارائه آموزش‌های لازم به کشاورزان برای افزایش بهره وری در امر کشاورزی، نیاز امروز است.

اسدالله عباسی مهارت افزایی را لازمه فارغ التحصیلان دانشگاهی به‌ویژه در حوزه کشاورزی اعلام کرد و گفت: لازم است فعالیت‌های کشاورزی، امور دامی و آبزی پروری، با رویکرد‌های دانش بنیان و شیوه‌های جدید و روزآمد، دنبال شود.

او اتخاذ راهبرد‌های علمی را در افزایش بهره وری کشاورزی مهم خواند و تکلیف کرد که جلسه عملیاتی برای برقراری تقویت ارتباطات بین سازمان جهاد کشاورزی و نظام مهندسی، برگزار و اقدامات صورت‌گرفته، آسیب شناسی شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.