خطر ابتلا به کرونا در استخر‌های شنا

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان همدان گفت: با توجه به بازگشایی استخر‌های شنا، احتمال ابتلا به کرونا در این مراکز دور از انتظار نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-لیدا رفعتی گفت: به دنبال آبی شدن وضعیت کرونا در استان و بازگشایی استخر‌ها شمار زیادی از علاقه‌مندان به شنا برای  تفریح و ورزش به استخر‌ها مراجعه می‌کنند.

او گفت: متصدیان استخر‌های شنا در گام نخست باید خودشان دست کم ۲ دُز واکسن را تزریق کرده باشند سپس کارت واکسن مراجعان را نیز کنترل کنند تا افراد واکسن گریز با حضور در مراکز تفریحی  عامل ابتلای دیگر افراد به کرونا نشوند.

چندی پیش با توجه به آبی شدن وضعیت کرونا در استان مجوزبازگشایی استخر‌های شنا در استان با ۳۰ درصد ظرفیت از سوی ستاد مقابله با کرونا صادر شد.

مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت:  مراجعان به بوفه استخر‌های شنا باید از خوراکی‌های بسته بندی شده البته با توجه به تاریخ مصرف، استفاده کنند و از مصرف اغذیه باز و فله‌ای از جمله آب میوه‌هایی که در همان محل گرفته می‌شود پرهیز کنند.

رفعتی درادامه گفت: زمینه آلودگی در موادغذایی بسته بندی شده بسیار کمتر از فست فود‌ها و آب میوه‌ها است همچنین احتمال منقضی شدن تاریخ مصرف خوراکی‌ها با توجه به بسته بودن چند ماهه بوفه‌های موجود در استخر‌های شنا به علت پیشگیری از شیوع کرونا، زیاد است.

او گفت: تیم‌های بهداشتی در زمان پایانی ساعت کاری استخر‌های شنا از جمله نوبت آخر با حضور در این محل ها، میزان کلر موجود در آب را می‌سنجند.

طبق استاندارد باید یک تا یک و نیم میلی‌گرم کُلر به ازای هر یک لیتر آب در استخرهای شنا موجود باشد.

مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: سیستم تصفیه آب برخی از استخر‌های شنا دارای مشکل بوده و برخی هم دارای سیستم گردش آب استاندارد نیستند بنابراین در این شرایط باید نسبت به کلرزنی و رفع آلودگی‌های احتمالی آب بیشتر توجه داشت.

استفاده بیش از حد از «کُلر» در استخرهای شنا در بلند مدت خطر ابتلا به بیماری‌های سرطانی برای شناگران را افزایش می دهد.

رفعتی گفت: با توجه به بالا بودن احتمال انتقال بیماری در این اماکن به مراجعان توصیه می‌شود پیش از ورود به داخل استخر و هنگام خروج دوش بگیرند و از اجتماع در استخر‌های شنا پرهیز کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار