کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ورود سامانه بارشی به استان از شامگاه پنجشنبه ۲۳ دی خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان-  آسیه آقایی گفت: بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و ریزش برف در مناطق کوهستانی و سردسیر غرب و جنوب استان از فردا شب پنجشنبه تا روز شنبه پیش‌بینی می‌شود.

او می‌گوید فعالیت سامانه بارشی به تدریج تا روز جمعه بسیاری از مناطق از جمله نواحی شرقی استان را در بر می‌گیردکه باعث آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌های فصلی و رودخانه‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و مرتفع در روز‌های جمعه و شنبه می‌شود.

همچنین احتمال وزش باد شدید و احتمال وقوع طوفان لحظه‌ای در مناطق غرب و جنوب و از روز شنبه در سراسر استان وجود دارد.

انباشت آلاینده‌های جوی و آلودگی هوا در نواحی صنعتی و پرتردد به ویژه کلانشهر اصفهان تا عصر فردا با شدت کمتری ادامه می‌یابد.

آقایی گفت: دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نداردو بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت امروز به ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به یک درجه سانتیگراد زیر صفر می‌رسد.

به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان بوئین میاندشت با دمای پنج درجه سانتیگراد زیر صفر و زواره با دمای ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

بنا به اعلام محیط‌ زیست استان با توجه به ورود سامانه بارشی از فردا و کاهش آلاینده‌های جوی مناطق مرکزی استان، کارگروه اضطرار آلودگی هوای اصفهان امروز تشکیل نمی‌شود.

شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان تا ظهر امروز با میانگین ۱۳۹ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار