مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از افتتاح خانه هلال در کانون اصلاح و تربیت زندان‌ها خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - موسوی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در آیین افتتاح خانه هلال کانون اصلاح و تربیت زندان‌های استان زنجان گفت: داوطلبان امدادگر هلال احمر در پایگاه‌های امداد و نجات ۲۴ ساعته از تصادفات جاده‌ای با صحنه‌های دلخراش تا حوادث سیل و زلزله‌ای که فراگیر و همه را درگیر می‌کند مشغول به فعالیت هستند.

او می گوید: از طریق خانه‌های هلال تعامل و ارتباط بیشتر با دستگاه‌های اجرایی برقرار می‌کنیم و در شرایط عادی جمعیت هلال احمر و سازمان زندان‌ها خیلی ارتباطی با هم نداشته باشند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: راه اندازی خانه هلال در کانون اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های استان موجب می‌شود تا ابعاد جدیدی از برنامه‌ها که در کشور و استان برگزار می‌شود را عملیاتی کنیم.

موسوی می گوید:خانواده ۲ هزار  نفر از زندانیان جامعه هدفی هستند که می‌توانند در فضایی در از آموزش‌های هلال احمر بهره‌مند شوند.

به گفته او نماینده‌ای از هلال احمر نیز می‌تواند در کنار اداره کل زندان‌ها با خانواده‌های زندانیان در ارتباط باشد تا به لحاظ آموزش‌های همگانی، امدادی و حمایتی نیز تا حد امکان در برنامه‌های حمایتی و معیشتی نیز کمک حال این خانواده‌ها باشیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هدف اصلی ما ارتقای سطح آمادگی خانواده‌ها در برابر حوادث و بلایاست و ما اصول هفتگانه نهضت صلیب سرخ و هلال احمر را عملیاتی می‌کنیم.

به گفته موسوی  با راه اندازی خانه هلال در کانون اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌ها تعداد این خانه‌ها در سطح استان زنجان به ۲۱۵ باب می‌رسد.

انگیزه هلال احمری ها، انگیزه انسانیت است

حجت الاسلام بنیادی مدیر کل زندان‌های استان زنجان هم  با بیان اینکه آماده انعقاد تفاهمنامه با هلال احمر هستیم، گفت: آماده تعامل هستیم و جامعه هدف ما به جمعیت هلال احمر، شهرداری، استانداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی ارتباط دارد.

او می گوید: فعالیت هلال احمری‌های یکی از مشاغل سخت، کار دلی و قلبی است که در حوادث و بلایا همواره همراه آسیب دیدگان ناشی از حوادث هستند.

مدیر کل زندان‌های استان زنجان گفت: انگیزه هلال احمری‌ها انگیزه انسانیت است و این مجموعه از گذشته خدماتی به زندان‌ها داشته است.

حجت الاسلام بنیادی می گوید: ما عضو شواری قضائی استان هستیم و سازمان زندان‌ها و این اداره کل مجموعه‌ای مستقل زیر نظر قوه قضائیه است.

به گفته او در استان زنجان یک زندان مرکزی برای جرائم عمومی، بند نسوان، کارگاه حرفه آموزی و مرکز اکانون اصلاح و تربیت برای زندانیان زیر ۱۸ سال وجود دارد.

مدیرکل زندان‌های استان زنجان گفت: در ابهر یک زندان و در خدابنده نیز یک بازداشتگاه داریم و بیشترین فعالیت امور زندان‌ها اقدامات تامینی و تربیتی است.

او می گوید: اگر زندانیان آزاد شده مدیریت نشوند امکان بازگشت مجدد آن‌ها به زندان وجود دارد.

حجت الاسلام بنیادی گفت: یکی از نگاه‌ها در سند تحول حرفه آموزی و اشتغال است که در چرخه اصلاح و تربیت موضوع مهمی به شمار می‌رود و در استان فعالیت‌های قابل توجهی در این خصوص انجام شده که به صورت نشسته، کارگاهی و اعزام به کار بوده است.

به گفته  مدیرکل زندان‌های استان زنجان برنامه‌های زیادی در حوزه اصلاح و تربیت، فعالیت‌های قرآنی، مباحث آموزشی مهمی در زندان‌ها اجرا می‌شود لذا حرفه آموزی و اشتغال موضوعی بسیار مهم به شمار می‌رود.

جت الاسلام بنیادی گفت: امسال دارالتحفیظ در زندان مرکزی برای حفظ قرآن توسط زندانیان با کمک های خیرین راه اندازی شد که باقی الصالحات است.

او با بیان اینکه آماده انعقاد تفاهم نامه با هلال احمر هستیم، گفت: آماده تعامل هستیم و جامعه هدف ما به جمعیت هلال احمر، شهرداری، استانداری و دیگر دستگاه های اجرایی ارتباط دارد.

مدیر کل زندان های استان زنجان می گوید: فعالیت هلال احمری های یکی از مشاغل سخت،  است چراکه در حوادث و بلایا همواره همراه آسیب دیدگان ناشی از حوادث هستند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.