مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان همدان گفت:پس از بازدید از ۱۷۰ واحد تولیدی فعال استان ۴۰۰ مانع پیش روی واحد‌های صنعتی و تولیدی شناسایی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-سرهنگ ابوالفضل برات‌زاده  در جمع خبرنگاران گفت: به منظور کمک به رفع موانع تولید و تحقق شعار سال سازمان بسیج کارگران طرح شهید «کریمی» را با هدف کمک به رفع موانع تولید از ۲ سال گذشته در دستور کار قرار داده است.

او گفت: نیمی از مشکلات واحد های تولیدی از طریق طرح در ستاد تسهیل، همکاری و تعامل نهاد‌ها و ادارات مربوطه و با بهره گیری از ظرفیت سپاه و بسیج پیگیری و رفع شده است.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان همدان گفت:همچنین در راستای فرهنگ سازی «مصرف تولیدات داخلی» طرح شهید «برونسی» اجرایی شد که هدف از اجرای آن فرهنگ‌سازی تولید، توزیع و مصرف کالای داخلی بود که در گام نخست زمینه بازدید همه اقشار از توانمندی و تولیدات کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی همدان فراهم شد.

به گفته او امسال ۷۰۰ دانش آموز از کارخانجات همدان بازدید کردند و همچنین هماهنگی برای حضور مدیران واحد‌های تولیدی موفق در مدارس برای فرهنگ سازی مصرف کالای داخلی و برگزاری همایش برای تولید کنندگان با محوریت آموزش اصول مدیریت جهادی صورت گرفت.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان همدان گفت:کارگران و کارفرمایان از جمله مخاطبان اصلی سازمان بسیج هستند و در حوزه کارگران طرح شهید همدانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی برای رصد آسیب‌های اجتماعی و بررسی وضعیت سلامت روان خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی اقداماتی انجام شده است.

به گفته سرهنگ برات زاده، بخش زیادی از کارگران به علل مختلف پرونده‌هایی را در مراجع قضایی پیگیر هستند بنابراین به منظور رفاه حال آن‌ها دفتر مشاوره حقوقی در امامزاده عبدالله شهر همدان با حضور وکلا و حقوق دانان مجرب راه اندازی شده تا کارگران با در دست داشتن دفترچه بیمه یا کارت هویت کارگری، از مشاوره این افراد به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

او گفت:توانمندسازی مدیران، الگوسازی و معرفی الگو‌های مدیریت جهادی در بخش صنعت به سایر مدیران، حفظ و انسجام و هماهنگی بین مدیران بخش صنعت و تولید و بحث اصول مدیریت و روش‌های صحیح مدیریت یک واحد تولیدی و صنعتی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری  همایشی برای تولید کنندگان با محوریت آموزش اصول مدیریت جهادی است.

او گفت: تجربه‌های موفق مدیریت جهادی و راهکار‌های ترویج آن در حوزه تولید را از محور‌های مهم در فراخوان مقاله است و الزامات ترویج فرهنگ مدیریت جهادی در حوزه تولید و صنعت، عناصر و مولفه‌های فرهنگ مدیریت جهادی برای ارتقا بهره‌وری و کیفیت محصولات و نقش تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در گسترش فرهنگ مدیریت جهادی از دیگر محور‌های فراخوان مقاله است.

به گفته مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان همدان، علاقه‌مندان شرکت در این همایش می‌توانند آثار خود را از طریق نشانی الکترونیکی hamayesh ۲ modiran@gmail.com یا به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

سرهنگ برات زاده با بیان اینکه مهلت ارسال آثار و مقالات تا ۲۷ بهمن سال جاری است، افزود: از نویسندگان مقالات برتر در همایش تبیین نقش فرهنگ مدیریت جهادی در حوزه صنعت و تولید قدردانی شده و این مقالات در فصل‌نامه مدیریت جهادی کشوری به چاپ می‌رسد.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار