در جریان انفجار خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی فرودگاه موگادیشو، ۸ نفر کشته و ۹ نفر زخمی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان - یک خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی فرودگاه بین المللی موگادیشو، پایتخت سومالی منفجر شد. گروه تروریستی الشباب مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

به گزارش آسوشیتدپرس، شاهدان حاضر در صحنه گفتند که به نظر می‌رسد کاروان سازمان ملل متحد هدف این انفجار باشد، اما سازمان ملل گفت که هیچ پرسنل یا پیمانکاری از این سازمان در کاروان نبوده است.

گروه تروریستی الشباب وابسته به القاعده که بخش‌هایی از سومالی را کنترل می‌کند، از طریق رادیو اندلس اعلام کرد که کاروانی از مقامات سفیدپوست را هدف قرار داده است. این گروه افراطی اغلب بمب گذاری‌های مهم در سومالی را انجام می‌دهد.

معاون شهردار موگادیشو، به خبرنگاران حاضر در محل حادثه گفت که خودروی شخصی او در آن زمان در نزدیکی محل حادثه در حال حرکت بود، اما به او آسیبی نرسید. به گفته او تحقیقات درخصوص این حادثه در حال انجام است. فرودگاه بین المللی موگادیشو میزبان سفارت آمریکا و سایر دفاتر دیپلماتیک است.

اختلافات میان رئیس جمهور و نخست وزیر سومالی طی ماه‌های گذشته افزایش یافته است. فوماکو، نخست وزیر این کشور را به مدیریت نکردن صحیح کشور متهم کرده و روبلی نیز مدعی تاخیر عمدی رئیس جمهور سومالی در برگزاری انتخابات شده است.این دو مقام سومالیایی، درباره اینکه چه کسی باید مسئول امنیت کشور را به عهده بگیرد، کماکان اختلاف نظر دارند.

رقبای محمد عبدالله فوماکو در اعتراض به نحوه انتخابات مجلس این کشور، خواستار تحریم انتخابات شده بودند. از تیم حافظ صلح اتحادیه آفریقا خواسته شده تا به امنیت خارج از کاخ ریاست جمهوری سومالی کمک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار