معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان از اجرای طرح حفاظت از منابع طبیعی در منطقه آریدول ماسال خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - احمد آقایی گفت: طرح حفاظت از منابع طبیعی در منطقه آریدول ماسال با محوریت مدیریت پسماند است و مجری طرح حدود ۴ و نیم هکتار از مناطق بدون پوشش جنگلی را درختکاری کرده است و بیش از یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی جنگلی را نیز حفاظت می‌کند.

به گفته او جلوگیری از آتش سوزی، تخریب جنگل، قاچاق چوب و تصرف اراضی جنگلی، ارائه خدمات بهداشتی و جمع آوری زباله‌های به جا مانده از گردشگران از دیگر برنامه‌های این طرح است.

مجری طرح با تعبیه کردن تعدادی آلاچیق، کلبه، رستوران و سازه‌های متناسب با طبیعت در قالب طرحی ۱۰ ساله، یک هزار متر مربع از زمین‌های این مکان را برای بهره برداری مسافران و توریست‌های داخلی و خارجی مهیا می‌کند.

معاون معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان می‌گوید: برخی با بد اخلاقی، هدف از این طرح را در فضای مجازی واگذاری عرصه‌های جنگلی به بخش خصوصی به وسیله رانت عنوان می‌کنند و این در حالی است که اجرای این پروژه هیچ نوع مالکیتی برای مجری طرح ندارد و هدف، صیانت و حفاظت از این جنگل‌ها است و نوعی اشتغالزایی نیز برای بومیان منطقه به همراه دارد.

مردم پیش از این باید برای ورود به این منطقه مبلغی پرداخت می‌کردند و اکنون این ورودی برداشته شده و حدود یک هزار متر از این اراضی در اختیار این شرکت برای ارائه خدمات رفاهی و سیاحتی قرار داده شده است.

به گفته آقایی؛ دادستانی ماسال بر اجرای این طرح نظارت دارد و این مکان پس از پایان قرارداد در اختیار منابع طبیعی شهرستان قرار خواهد گرفت.

بازدید رئیس کل دادگستری گیلان از منطقه آریدول ماسال

به دنبال پخش تصاویری در فضای مجازی مبنی بر واگذاری جنگل‌های منطقه آریدول ماسال به یک فرد، حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه جمعی از مدیران استانی امروز از این منطقه بازدید کرد.

بازدید رئیس کل دادگستری گیلان از منطقه آریدول ماسال

شهرستان ماسال در ۴۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.