پیگیر افزایش ظرفیت پرواز همدان- مشهد هستیم

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی مجدد فرودگاه همدان در صورت موافقت یک شرکت هواپیمایی، خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی گفت: قبل از اربعین، مجوز پرواز همدان به نجف را دریافت کردیم، اما چون شرکت‌های هواپیمایی، هواپیما نداشتند نتوانستیم پروازی از فرودگاه همدان، داشته باشیم.

فرودگاه همدان که از ابتدا هم جزو فعال‌ترین و پررفت و آمدترین فرودگاه‌های کشور نبود، روزگاری با توجه مسئولان جانی تازه گرفت و پرواز‌های حج تمتع و در مواقعی عمره را بدرقه کرد، هفته‌ای سه بار به مشهد پرواز داشت و کیش و تهران هم جزو برنامه‌ها قرار گرفت و در آستانه این بود که نام فرودگاه بین‌المللی به خود بگیرد، اما به یک باره با لغو سفر‌های حج باز هم همه آنچه رشته بودیم، پنبه شد.

این وضعیت آن چیزی نبود که برای فرودگاه همدان متصور شده بودیم، زیرا با قول استاندار اسبق و نمایندگان مجلس وقت قرار بود هواپیمای کوچکی مختص همدان خریداری شود و با استقرار در فرودگاه همدان بتواند بخشی از پرواز‌ها را پوشش دهد، اما این موضوع نیز سال‌هاست محقق نشده است.

او گفت: اگر این شرکت هواپیمایی بپذیرد که ۵۰ درصد ظرفیت خود برای پرواز به مشهد را از همدان، سوار کند می‌توانیم شاهد راه‌اندازی مجدد فرودگاه همدان باشیم.

نماینده مردم همدان و فامنین گفت: از طرفی شرکتی که در فرودگاه همدان، مستقر شده بود در بی‌توجهی مسئولان استان، نصف هندلینگ هواپیما را برده و ما اصلاً خبر نداشتیم.

او در خصوص راه‌اندازی مجدد فرودگاه همدان، گفت: جلساتی با یک شرکت هواپیمایی داشتیم و با دفاتر خدمات مسافرتی همدان نیز گفتگو‌هایی انجام دادیم تا ظرفیت استان را بررسی کنیم.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.