سفیران شورای همکاری خلیج فارس در دیداری با نماینده آمریکا در امور ایران مدعی نگرانی درباره برنامه هسته‌ای کشورمان شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان - سفیران شورای همکاری خلیج فارس امروز (چهارشنبه) در وین، پایتخت اتریش، دیداری با «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران داشتند و مدعی نگرانی از برنامه هسته‌ای ایران شدند.

عرب نیوز در گزارشی ادعایی نوشت این مقام‌های شورای همکاری خلیج فارس مدعی هستند که ایران از طریق حمایت از شبه‌نظامیان تروریست در منطقه به بی‌ثبات کردن امنیت در خاورمیانه کمک می‌کند و برنامه هسته‌ای ایران نیز موجب نگرانی‌های امنیتی است.

ساعاتی پیش نیز ۱۱۰ قانونگذار جمهوری‌خواه در نامه‌ای، با بی‌ثمر خواندن مذاکرات با ایران، از دولت جو بایدن خواستند تا از آن خارج شود و نوشتند: «ما از شما می‌خواهیم تا به سرعت از مذاکرات بی‌ثمر وین برای ورود دوباره آمریکا به برجام خارج شده و بجای آن، با قوت تحریم‌های موجود علیه ایران – خصوصاً در زمینه تجارت نفت میان ایران و جمهوری خلق چین را اجرایی کنید.»

شبکه الجزیره نیز روز گذشته به نقل از برخی منابع نزدیک به هیئت ایرانی از برگزاری دیدار‌هایی در وین میان «علی باقری» رئیس هیئت مذاکره‌کنندگان ایرانی و نمایندگان اتحادیه اروپا و نیز کشور‌های فرانسه، انگلیس و آلمان خبر داد.

هشتمین دور مذاکرات برجام درباره برنامه هسته‌ای ایران روز دوشنبه ۶ دی در هتل کوبورگ وین آغاز شد و با وقفه‌ای چند روزه مجدداً ادامه یافت. تمرکز مقامات ایرانی در این دور از مذاکرات بر لغو تحریم‌های آمریکا معطوف شده است. برخی مقامات اروپایی ضمن بیان احتمال دستیابی به توافق تا فوریه ۲۰۲۲، اعلام کردند که اختلافات بین طرف‌های مذاکره کننده و ایران در حال کاهش است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار