سفیر روسیه در آمریکا:

روسیه ترسی از تحریم‌های آمریکا ندارد

سفیر روسیه در آمریکا تحریم های جدید آمریکا علیه مسکو را نشانه ناتوانی این کشور خواند.

باشگاه خبرنگاران جوان – سفیر روسیه در آمریکا، تحریم‌های جدید علیه کشورش را ناتوانی آمریکا در دفاع از مواضع خود دانست و اعلام کرد که روسیه ابایی از این محدودیت‌ها ندارد.

به گزارش خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا در صفحه فیسبوک خود نوشت: «تصمیم جدید کنگره آمریکا برای اعمال محدودیت‌های ضد روسی و تحریم‌های شخصی علیه مقامات عالی کشور، تحریک‌آمیز و ناامیدکننده است. ما از محدودیت‌ها نمی‌ترسیم.»

آنتونوف هدف واشنگتن از اعمال تحریم‌های ضد روسی را تلاشی برای تأثیرگذاری بر روسیه در زمینه مذاکرات جاری در خصوص امنیت اروپا عنوان کرد و چنین فشار‌هایی را ناتوانی آمریکا در دفاع از دیدگاه خود در میز مذاکره دانست.

سفیر روسیه در آمریکا به ادعای واشنگتن مبنی بر حمله روسیه به اوکراین نیز واکنش نشان داد و ادعای آمریکایی‌ها را زاییده تخیل و نتیجه اختلال روانی آن‌ها خواند. این دیپلمات روسی تاکید کرد که مسکو قصد تهاجم به اوکراین را ندارد.

آنتونوف به آمریکا توصیه کرد در ایجاد یک اجماع دو حزبی برای خروج واشنگتن از عمیق‌ترین بحران اقتصادی و سیاسی مشارکت کند. سفیر روسیه همچنین از دولت آمریکا خواست تا تهدیدات را کنار بگذارد و عاقلانه تصمیم بگیرد. به گفته آنتونوف، مسکو ابتکارات خود را برای خروج از بحران ارائه کرده و منتظر پاسخ مناسب از سوی واشنگتن است.

روز گذشته، گروهی از قانونگذاران آمریکایی از لایحه‌ای برای اعمال محدودیت‌ها علیه روسیه رونمایی کردند که مربوط به تنش‌ها در اوکراین است و شامل تحریم‌هایی علیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، نخست‌وزیر این کشور، وزرای خارجه و دفاع، رئیس ستاد کل ارتش و سایر مقامات ارشد نظامی روسیه می‌شود. این محدودیت‌ها ممکن است پروژه خط لوله گاز نورد استریم ۲ را نیز هدف قرار دهد.

غرب و کی‌یف اخیراً ادعا‌هایی را درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین منتشر کرده‌اند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، این ادعا‌ها را «پوچ و بی‌اساس» خواند و از آن به عنوان ترفندی برای تشدید تنش‌ها یاد کرد. پسکوف هشدار داد که استفاده از نیروی نظامی برای حل بحران در جنوب شرقی اوکراین عواقب جدی خواهد داشت.

چهارشنبه نشست شورای روسیه و ناتو در بروکسل برگزار شد که دومین دور رایزنی‌ها بین روسیه و کشور‌های غربی در خصوص امنیت اروپا بود. اولین نشست از این مجموعه در تاریخ ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) در ژنو برگزار شد و سومین دور مذاکرات نیز ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) در وین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار