فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان:

کنگره ملی ۶۵۴۴ شهید استان لرستان برگزار می‌شود

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: از امروز رسماً کنگره ۶۳۰۰ شهدای لرستان به کنگره ملی ۶۵۴۴ شهید تغییر نام داده و پیش‌بینی می‌شود این کنگره پایان سال ۱۴۰۱ و یا اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خرم آباد -سردار مرتضی کشکولی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، گفت: استان لرستان به‌دلیل اینکه یکی از استان‌های متصل به جبهه‌های جنوب بود ۲۲۸ بار بمباران شده، ۹-۸ یگان و چندین لشگر از این استان در جنگ تحمیلی حضور داشتند.

 فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به تعداد شهدای لرستان افزود: امروز چندین آمار از تعداد شهدای این استان در دسترس است که براساس آمار یگانی تعداد شهدا لرستان ۷ هزار و ۶۹۷ شهید، آمار پرونده بنیاد شهید ۶ هزار و ۲۵۲ شهید، اما براساس آمار مقبره تعداد شهدای لرستان ۶ هزار و ۳۶۵ مقبره شهید وجود دارد.

شکولی میگوید: در استان لرستان ۱۷۸ شهید مفقودالاثر وجود دارد که آمار شهدا از ۶ هزار و ۳۰۰ شهید به ۶ هزار و ۵۴۴ شهید رسیده و از امروز رسماً کنگره ۶۳۰۰ شهدای لرستان به کنگره ملی ۶۵۴۴ شهید تغییر نام می‌دهد.

به گفته او در استان لرستان ۴۹۴ شهید زن داریم که در بمباران به شهادت رسیدند، ۶۸ شهید دانش‌آموز و هم‌چنین ۱۶ شهید زن در شهرستان دورود داریم که جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی در محلی جمع شدند و محل تجمع آن‌ها بمباران شده است.

 فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان  گفت: جهت برگزاری کنگره شهدای لرستان ۲۱۸ برنامه با اعتبار ۷۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که پیش‌بینی می‌شود این کنگره پایان سال ۱۴۰۱ و یا اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شود.

کشکولی گفت: در راستای کنگره شهدای لرستان بنا بود ۳۸ مستند تلویزیونی کار شود که تاکنون ساخت ۱۵ مستتد در دستور کار است، در حوزه کتاب و تالیفات بنا بود ۷۵۲ کتاب چاپ شود که تاکنون ۴۰ درصد کار انجام شده است.

او میگوید: در ذیل برنامه‌های کنگره شهدای لرستان سرکشی از ۳ هزار و ۵۹۵ خانواده شهید را در برنامه داریم که ۳ هزار و ۴۳۸ سرکشی انجام شده و هم‌چنین مقرر شد تاریخ شفاهی ۵ هزار خانواده شهید تهیه و ضبط شود که تاکنون ۷۵۰ خانواده شهید انجام شده است.

انتهای پیام/ر

برچسب ها: شهادت ، کنگره شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.