اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تبریز

دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همزمان با سراسر کشور به صورت مجازی در تبریز برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با عنوان رسالت حوزه‌های علمیه در تحقق و دفاع از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی با سخنان آیت الله مکارم شیرازی آغاز شد و در آن این مرجع شیعیان نقش مساجد را برای نشر معارف اسلامی مهم خواند و گفت: انقلاب اسلامی از مساجد برخاست و مساجد بودند که مبدا انقلاب شدند بنابراین باید مسجد آن رکنیت خود را در انقلاب حفظ کند و همه باید مساجد را زنده نگاه دارند و در مساجد باید معارف اسلام برای همه تبیین شود.

حضرت آیت الله العظمی سبحانی از مراجع تقلید شیعیان دیگر سخنران این مراسم بود که زیر بنای انقلاب را اسلامی بودن آن دانست .

در درجه اول باید فکر ایمان و اعتقاد مردم باشیم، چون زیربنای انقلاب ما ایمان است و حوزه‌های علمیه و روحانیت باید برای مقابله با افکار انحرافی اتاق فکر داشته باشند.

 شیعه با فقه بزرگ شده است و در کنار فقه باید به تبلیغ هم توجه شود و با راه اندازی رشته خطابه در حوزه به تربیت خطیب اهتمام شود.

آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه هم نظام سازی و حضور اندیشه دینی در ساحت‌های تقنین را نیازمند برنامه ریزی و البته ماموریت حوزه دانست .

حوزه نمی‌تواند نسبت به کادرسازی برای نظام بی‌توجه باشد و چشم و گوش بر نیاز‌ها ببندد.

 تولید اندیشه و دانش و نظریه پردازی یکی از مهمترین ماموریت‌های حوزه در قبال انقلاب اسلامی است.

حوزه ما باید پیشگام در سیاست، دارای مواضع روشن در حمایت از انقلاب اسلامی باشد و در عین حال باید به نیاز‌های گوناگون پاسخ دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور نیز که امروز به استان هرمزگان سفر کرده است، به عنوان سخنران ویژه به صورت مجازی در سخنانی گفت: رسالت علما و طلاب حوزه‌های علمیه در دفاع از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی بسیار خطیر است.

 میثاق علم و عدالت را محوری‌ترین ماموریت علمای دین برشمرد.

امروز گرایش به معنویت و اسلام و فرهنگ اهل بیت بیش از هرزمانی وجود دارد.

 ما معتقدیم دین می‌تواند به تمام نیاز‌های امروز جهان معاصر پاسخ بدهد و حوزه‌های علمیه به عنوان خاستگاه و حامی انقلاب اسلامی باید همیشه دغدغه انقلاب و پیشرفت امور را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی هم در این نشست رسالت‌های حوزه علمیه در استفاده از فرصت‌ها و مواجهه با چالش‌ها و تهدید‌های انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

تحقق خودسازی فرهنگ‌سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی و ترویج و تحقق اقتصاد مقاومتی و معیشت جامعه و تولید منظومه معرفتی و ارزشی نظام اسلامی را از دیگر رسالت‌های حوزه‌های علمیه برشمرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.