۱۱ نفر از مددجویان زندانی واجد شرایط در مازندران از حبس آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری- حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در جریان بازدید از ندامتگاه محکومین مواد مخدر استان، گفت: این ندامتگاه‌ها باید زمینه حرفه آموزی به زندانیان را فراهم کنند تا شرایط مناسب برای بازگشت آنان به جامعه فراهم شود و نگاه قوه قضاییه نیز به این آموزش ها مثبت است به همین دلیل ۱۱ مددجوی زندانی واجد شرایط از حبس آزاد و ۲۰۰ نفر نیز به مرخصی اعزام شدند.

آموزش زندانیان در ندامتگاه‌ها از جمله برنامه‌های مشترک قوه قضاییه و سازمان فنی و حرفه‌ای برای کاهش جمعیت کیفری است و در همین راستا ٣ مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی زندانیان امسال در مازندران راه اندازی شده است.

پارسال نیز۱۳۲۰ زندانی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای ۲۲بهمن ساری، شماره ۳ ساری، هتلداری ساری، بابل، بهشهر، نوشهر، تنکابن، آمل، مرکز قائمشهر، چمستان نور و امیرکلا آموزش مهارتی دیده اند که ۱۲۷ نفر آن‌ها زن و یک هزار و ۱۹۳ مرد بودند

برای این زندانیان ۱۰۶ دوره مهارتی مانند نانوای نان‌های حجیم، مکانیک خودرو‌های سبک، تعمیرکار باطری، مانتو دوز، خراط، نقاش ساختمان، دوزنده لباس، قالی باف، جاجیم باف، برقکار ساختمان برگزار می‌شود.

به گفته رئیس کل دادگستری مازندران اداره کل زندان‌های استان، توسعه حرفه آموزی در میان زندانیان را بخشی از فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی خود قرار داده و گام‌های خوبی در این زمینه نیز برداشته است.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.