سخنگوی کرملین در اظهاراتی اعمال تحریم‌های آمریکا علیه رئیس جمهور روسیه را منفی ارزیابی و آن را به معنای قطع روابط کامل دو کشور عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - سخنگوی کرملین امروز (پنجشنبه) مذاکرات امنیتی روسیه با آمریکا و ناتو در این هفته را «ناموفق» توصیف کرد و اظهار کرد که بر سر مسائل اساسی بین طرفین اختلاف نظر وجود دارد.

به گزارش راشاتودی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین لایحه تحریم‌های گسترده توسط دموکرات‌های سنای آمریکا را بسیار منفی ارزیابی کرد و گفت: «اعمال تحریم‌ها علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اقدامی فراتر از هر محدودیتی است و به معنای قطع روابط بین مسکو و واشنگتن تلقی خواهد شد.»

کرملین معتقد است که دو دور گفت‌وگو تاکنون در این هفته بین روسیه و غرب نقاط ظریف مثبتی را ایجاد کرده است، اما مسکو به دنبال نتایج ملموس است و اقدامات پیشنهادی آمریکا به ایجاد فضای سازنده در این مذاکرات کمک نمی‌کند.

پیش از این برخی سناتور‌های دموکرات آمریکایی از مجموعه‌ای از تحریم‌های گسترده علیه مقامات ارشد دولتی و نظامی روسیه، موسسات بانکی کلیدی و نیز تحریم‌هایی علیه شخص ولادیمیر پوتین در صورت حمله نظامی به اوکراین رونمایی کردند.

مذاکراتی که بین روسیه و آمریکا و غربی‌ها برگزار شد، درباره تحولات اخیر اوکراین و حول مجموعه‌ای از تضمین‌های امنیتی ارائه شده از طرف روسیه بود. در دسامبر گذشته، روسیه پیش نویس پیشنهادات خود را درباره تضمین های امنیتی منتشر کرد.  در این پیش نویس، باید آمریکا متعهد شود که پایگاه‌های نظامی در نزدیکی مرز روسیه ایجاد نکند و از گسترش بیشتر ائتلاف ناتو به شرق خودداری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۰۸:۵۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
امریکا دوست نداره که هیچ قدرت نظامی و اقتصادی ازش بهتر باشه
کل دنیا رو تحریم کرده از کره شمالی و چین اسم ببر تا ایران و ترکیه
حالا هم که تهدید روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۹ ۲۴ دی ۱۴۰۰
آمریکا ذره ذره داره روسیه رو نابود میکنه
آخرین اخبار