برگزاری همایش دیده‌بان صبح در یزد

همایش دیده‌بان صبح به مناسبت سالگرد شهادت شهید خبرنگار غلامرضا رهبر در سازمان بسیج هنرمندان یزد برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - رئیس سازمان بسیج رسانه استان یزد در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید غلامرضا رهبر گفت: غلامرضا رهبر نخستین خبرنگار شهید و اولین گزارشگر شهید صدا و سیمای ایران در جنگ است که آخرین گزارش او از عملیات کربلای ۵ شنیده شد و رسالت بسیار خوبی را در بازگو کردن روایات جنگ داشتند.

پارسائیان گفت: ان شالله با تأسی از این شهید بزرگوار راه این شهید را ادامه بدهیم. قلمی که در دست ماست ابزار سعادت ما شود و در روز واپسین برای شهدایی که رفتند باعث سرافرازی ما شود.

سردار زارع کمالی جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد نیز در این مراسم از اهتمام رسانه در همراهی با نظام و انقلاب در مناسبت‌های مختلف قدردانی کرد و گفت: رسانه‌ها بیشترین نقش را در ارتقای آگاهی مردم دارند و در جنگ افکار، بیشترین مسئولیت را برعهده دارند.

مهدیان، نویسنده و خبرنگار انقلابی سخنران این مراسم گفت: خبرنگاران ما باید بتوانند با توجه به شرایط حساس کنونی در ابعاد مختلف اخباری را تهیه کنند که قدرت برانگیختگی و قدرت در برگیرندگی لازم را داشته باشد و در یک کلام بتوانند اخبار واقع را به قلب مخاطبان برسانند.

مهدیان از جهاد رسانه‌ای به عنوان جهاد تبیین یاد کرد و گفت: جنگ شناختی موضوع کاملاً جدید و یک جنگ تازه است و این جنگ به این جهت مهم است که بقیه جنگ‌ها در خدمت جنگ شناختی هستند.

پژوهشگر حوزه رسانه در پایان گفت: خبرنگار انقلابی باید در دو حوزه علم و معنویت رشد یابد، اهل مناجات و تعبد باشد و بتواند اخباری را تهیه کند که قدرت برانگیختگی و دربرگیرندگی لازم را داشته باشد و خبر را به قلب مخاطبان برساند و چنین خبرنگاری قطعاً یک مربی، معلم و مرشد خواهد شد.

امیر رضا زاده، دبیر این همایش گفت: هدف از برگزاری این همایش بصیرت افزاری اهالی رسانه است تا قلم‌های ارزشمند و تاثیرگذارتری در رویداد‌های کشورمان داشته باشند.

او در ادامه بسیج رسانه را محلی برای استفاده از ظرفیت تمامی اصحاب رسانه بدون در نظر داشتن جریانات سیاسی خواند و گفت: قلم قوی‌تر رسانه‌ها، مطالبه‌گری بیشتر مسائل جامعه از سوی این قشر و به دنبال آن تعهد و فعالیت افزون‌تر مسئولان را شاهد باشیم.

در پایان این همایش با اهدای لوح تقدیر از فعالان حوزه رسانه توسط سازمان بسیج رسانه استان تجلیل شد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.