مروجی فرد گفت:مطالبه مردم منطقه جنوب بهره برداری از طرح پایانه صادراتی است این طرح به صادرات محصولات کشاورزی کمک می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - مسلم مروجی فرد رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت جنوب کرمان در مراسم آغاز به کار فاز اول معدن مس کرور در عنبرآباد با حضور وزیر صمت گفت: باتوجه به اینکه امید مردم به دو طرح مس کرور و تیتانیوم است ۵۳ کارخانه صنایع معدنی در جنوب با بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ایجاد شده است.

اومی گوید :در حوزه صنعتی بیش از ۲ هزار پایش صنعتی و ۱۲۰ مجوز با پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصد داده شده است وبرای۲۶۴ واحد صنعتی که در جنوب وجود دارد بیش از ۶۰ درصد مجوز‌ها در سال‌های اخیر صادر شده است.

مروجی فردگفت:منطقه جنوب کرمان پتانسل ویژه‌ای در حوزه کشاورزی دارد، ده محصول کشاورزی خاص در منطقه وجود دارد و ۳۰ درصد از مجوز‌های تاسیس شده به حوزه کشاورزی اختصاص دارد.

به گفته او کارخانه نیلی صنعت یکی از کارخانه‌های بزرگ و مهم در حوزه فراوری محصولات کشاورزی در عنبرآباد است وفاز اول و دوم با پیشرفت ۹۰ درصد به بهره برداری رسیده است.

مروجی فرد می گوید:مطالبه مردم منطقه جنوب بهره برداری از طرح پایانه صادراتی این منطقه است این طرح به صادرات محصولات کشاورزی کمک می کند پیشرفت ۹۰ درصدی دارد و باید تسهیلات به این واحد تزریق شود مطالبه مردم  صادرات محصولات کشاورزی است.

او گفت:امسال ۴ کارخانه مس در منطقه جنوب ایجاد کرده ایم کارخانه طلا نیز راه اندازی شد و کارخانه دوم تاپایان سال افتتاح می‌شود ،کار مهمی که انجام داده ایم در کنار هر معدن کوچک یک کارخانه کوچک مقیاس تاسیس کرده ایم در حوزه معادن درخواستی که از وزیر داریم این است که در تامین هزینه های مالی کمک کنند و یکی از موارد مهم و خواسته‌های ما این است که مزایده معدن در اختیار سرمایه گذاران توانمند قرار گیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.