مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: ۱۵۹ واحد صنعتی استان تعطیل شده اند و کارگران و سرمایه گذاران چشم انتظار بازگشت به چرخه تولید هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: تاکنون ۱۱۰ واحد تعطیل و غیرفعال در استان به چرخه تولید برگشته اند.

حمیدرضا بادامیافزود: ۲۶۹ واحد تولیدی غیرفعال در  شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان شناسایی شده‌اند که از سال ۹۸ تاکنون موفق شدیم زمینه راه اندازی مجدد ۱۱۰ واحد را فراهم کنیم.

۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی در استان وجود دارد که در ۲۷ شهرک واحد‌های تولیدی مستقر هستند و از این تعداد هفت شهرک به صورت تخصصی مانند شهرک صنعتی سفال و سرامیک ومبل و منبت ملایر کار می‌کنند.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان همدان می گوید: احیای صنایع و کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل در اولویت برنامه‌های استان قرار دارد و از ابتدای امسال با اقدامات صورت گرفته در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و حمایت دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها ۳۱ واحد به چرخه تولید بازگشت.

بادامی گفت: بر اساس آخرین پایش صورت گرفته شمار واحد‌های راکد صنعتی استان به ۱۵۹ رسیده که رسیدگی به مشکلات و موانع این واحد‌ها در دست بررسی کارشناسان مربوطه قرار دارد.

به گفته او فرسودگی ماشین آلات، اختلاف بین سهامداران، کمبود مواد اولیه، بدهی به تامین اجتماعی، معوقات بانک و مشکلات مالیاتی مهمترین مسائلی است که واحد‌های تولیدی استان را به تعطیلی کشانده است.

بادامی گفت: با روشن شدن چراغ ۱۴۹ واحد راکد باقیمانده ۲ هزار و ۴۰۰ کارگر این واحد‌ها می‌توانند مشغول به کار شوند.

هم اکنون هزار و ۱۴۶ واحد موفق به اخذ پروانه بهره برداری شده اند و ۸۵۶ واحد نیز در حال نصب ماشین آلات، ساخت سوله و دیوارکشی هستند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار