استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیلاب کنارک برگ زرینی از افتخار برای همه مجموعه‌هایی بود که در این بحران نقش آفرینی کردند.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - حسین مدرسی خیابانی در نشست بررسی آخرین وضعیت شهرستان کنارک پس از سیلاب گفت:

مقایسه آمار بارندگی اخیر نسبت به سیل سال ۹۸ در شهر کنارک نشان می‌دهد که میزان این بارندگی دو برابر این سال بود، اما سرعت تخلیه آب گرفتگی‌ها در زمان بسیار کوتاه در مقایسه با ۲ پیش نشان دهنده این است که همه پای کار بودند و همه متعهدانه کار کرده‌اند.

خیابانی گفت:شرایطی که در زمان بارندگی‌های اخیر در جنوب استان پیش آمد نشان داد که با وجود تجربیات موفق در این بحران، نقاط ضعفی هم وجود دارد و در ادوار گذشته هم وجود داشته و از کنار آن عبور کرده‌ایم.

او گفت: بعد از بحران باید چک لیستی از تجربیات موفق و همچنین نقاط ضعف تعریف شود.

مدرس خیابانی گفت: یکی از نقاط ضعفی که در جریان سیلاب کنارک داشتیم، نبود ساز و کار و طرحی جامع برای توزیع اقلام امدادی و کمک رسانی به مردم بود.

مدرس خیابانی گفت: طرح جامع توزیع کمک‌های امدادی و شبکه توزیع با استفاده از تجربیات بحران‌های گذشته و با کمک سایر دستگاه‌های عضو ستاد بحران، توسط مدیریت بحران استان تدوین شود.

او گفت: نباید مردم شهرستان کنارک را فراموش کنیم و کمک رسانی و امداد رسانی به این مردم آسیب دیده همچنان باید ادامه داشته باشد و در این راستا باید شماره حساب متمرکزی برای جمع‌آوری کمک‌های خیرین اطلاع رسانی شود و نهضتی برای جمع آوری کمک‌ها به مردم محروم و آسیب دیده راه اندازی شود.

مقرر شد در راستای اجرای طرح موقت تخلیه آب‌های سطحی در کنارک، لایروبی کانال‌های ضلع شرقی بلوار خاتم این شهرستان لایروبی انجام شود و با ارائه موافقتنامه از سوی شهرداری اعتبار مورد نیاز از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی اختصاص یابد و شهرداری ظرف بازه زمانی یک ماهه این لایروبی را انجام دهد.

همچنین مقرر شد سازمان بنادر و کشتیرانی ۱۵۰۰ متر لوله با قطر مورد نیاز به شهرداری تحویل دهند تا لوله گذاری در ضلع غربی بلوار خاتم برای انتقال و هدایت آب‌ها به سمت دریا انجام شود و این پروژه نیز ظرف بازه زمانی یک ماه انجام شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار