باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - محمد مقتومی شهردار مراغه گفت: سامانه ارتباطات شهروندی به زودی راه اندازی میشود.
این مرکز به دنبال درخواستهای شهروندان در زمینههای مختلف توسط شهرداری مراغه ایجاد میشود.
با راه اندازی این مرکز، علاوه بر کاهش میزان تردد، رسیدگی به مشکلات و دغدغههای شهروندان تسهیل و تسریع میشود.
ایجاد ارتباط مستقیم با شهروندان و حذف واسطههای ارتباطی، کاهش ترددهای درون شهری و صرفه جویی در وقت شهروندان و نیز ایجاد کانال ارتباطی سهل و آسان بین شهروندان و مدیریت شهری مهمترین ویژگیهای این سامانه خواهد بود.
همچنین اطلاع مدیریتی از نحوه عملکرد و فعالیت خدمات رسانی کارکنان واحدهای شهرداری نیز از ویژگیهای این سامانه است.
تسهیل کنترل دقیق ساخت و سازهای غیرمجاز، پایش کمی و کیفی خدمات ارائه شده توسط حوزههای مختلف در این سامانه الکترونیکی نیز انجام خواهد شد.
در این مرکز، شکایات و مطالبات شهروندان از چهار شیوه حضوری، تلفن گویا، نرم افزار ویژه تلفنهای همراه و نیز از طریق سامانه اینترنتی احصا و پس از دسته بندی توسط اپراتورها به بخشهای مختلف خدماتی شهرداری ارجاع میشود.
با راه اندازی سامانه ارتباطات شهروندی مراغه، مطالبات شهروندان در بخشهای خدمات شهری، حمل و نقل و ترفیک، شهرسازی، عمرانی و اداری و مالی پردازی و مورد رسیدگی قرار میگیرد.
ثبت درخواست شهروندان از طریق اپلیکیشن اندرویدی، تحت وب و تلفن گویا از امکانات این سامانه است.
پیگیری درخواستهای شهروندان از طریق کد رهگیری سامانه ارتباطی، تفکیک مشکلات شهروندی و پاسخگویی سریع، ثبت تصویر مشکل اعلامی از طریق ارتباط با این سامانه امکان پذیر خواهد بود.
همچنین ایجاد نظام جامع آماری و گزارشات دقیق از مشکلات مردمی و نیز ثبت محل وقوع این مشکلات و تشخیص فراوانی آنها در این سامانه ممکن خواهد بود.
هم اکنون راه اندازی این سامانه در مرحله مذاکره با شرکتهای واجد شرایط و انتخاب نرم افزار مناسب است.
انتهای پیام/