معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه از تقویت سامانه بارشی فعلی خبر داد و گفت : با تقویت سامانه مذکور پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها تا پایان هفته پیش رو ادامه داشته باشد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- علی‌محمد زوراوندمعاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : در ادامه فعالیت موج اول از این سامانه طی ساعاتی از امروز نیز شاهد وزش باد و بارندگی در سطح استان خواهیم بود.

شرایط ناپایدار، در نواحی غربی و شمالی استان از شدت بیشتری برخوردار بوده بارش که گاهی اوقات با رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید و احتمالاً با رگبار پراکنده تگرگ همراه خواهد بود که سبب آبگرفتگی معابر عمومی می شود.

امواج دوم و سوم از این سامانه که با هوای سرد همراه خواهد بود از فردا (شنبه) تا صبح سه شنبه و از عصر چهارشنبه تا روز پنج شنبه به تناوب سبب وزش باد و بارش باران و برف در سطح استان می شود.

بارش ناشی از این امواج، در روزهای شنبه و روز دوشنبه شدت بیشتری خواهد داشت و انتظار می رود از روز دوشنبه بارش ها علاوه بر نواحی سردسیر در مناطق معتدل نیز به شکل برف مشاهده شود.

کاهش دما از دوشنبه شب اتفاق می افتد و انتظار می رود دمای شبانه همه شهرهای استان به کمتر از صفر درجه برسد.

در این میان پیش بینی می شود دمای شبانه مناطقی مانند سنقروکلیایی و کنگاور به ۱۰ تا ۱۲ درجه زیر صفر هم برسد، ضمن اینکه در شهر کرمانشاه دما به حدود ۶ درجه زیر صفر خواهد رسید.

بیشترین بارندگی از پاوه با ۲۳.۴ میلی متر، سنقروکلیایی حدود ۱۳ میلی متر و روانسر و گهواره با حدود ۱۱ میلی متر بوده است.

میانگین بارش ۲۴ ساعت اخیرشهر کرمانشاه بیش از سه میلی متر است با بارش های چند روز اخیر میانگین بارندگی مرکز استان در سال زراعی جاری به ۹۲ میلی متر رسید که نسبت به پارسال با ۱۸۳ میلی متر بارش ۵۰ درصد و نسبت به دوره بلند مدت حدود ۴۳ درصد کاهش داشته است.

میانگین بارش های امسال استان با احتساب بارش های اخیر حدود ۱۰۰ میلی متر است با این حال بارش های امسال در مقایسه با پارسال که ۱۶۷ میلی متر بوده ۴۰ درصد و نسبت به دوره بلند مدت ۴۶ درصد کاهش نشان می دهد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.