رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه وبویراحمد همچنان هزار و ۴۵ تن است.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: خوشبختانه در ۵ روز گذشته فوتی ناشی از کرونا در استان گزارش نشد و شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد همچنان هزار و ۴۵ تن است.

او گفت: هم اکنون ۸۳ تن مبتلای مشکوک به کرونا در استان شناسایی شده که از این تعداد ۱۹ تن مبتلای قطعی و یک تن هم در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان است.

پرویز یزدان پناه گفت: از مجموع مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۸۶ هزار و ۲۵۳ تن (بیش از ٩٧درصد) بهبود یافته گزارش شده است.

او گفت: از ۲۵۶ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه‌های سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت که شامل تست‌های PCR و رپید تست ۸ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان بویراحمد ثبت شد.

یزدان پناه گفت: خوشبختانه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و واکسیناسیون عمومی در کشور و استان شاهد کاهش تعداد بیماران مثبت، بستری و بستری در بخش‌های ویژه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به موضوع واکسیناسیون هم اشاره کرد و گفت: تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد ۱۲۰ هزار تن معادل ۲۰ درصد جامعه هدف واجد شرایط دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند که در کشور بعد از استان آذربایجات شرقی رتبه دوم را دارا هستیم.

او با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و ۱۰۵ هزار دُز انواع واکسن کرونا در هر سه نوبت به افراد واجد شرایط درکهگیلویه و بویراحمد تزریق شده است گفت: در نوبت اول ۹۳ درصد، نوبت دوم ۸۳ درصد و در مجموع کل جمعیت واجد شرایط در استان ۶۲ درصد برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند

یزدان‌پناه از مردم استان خواست برای حفظ سلامتی خود و دیگر افراد جامعه ضمن اینکه دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند حتما واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.