دولت میانمار صلاحیت دادگاه بین المللی برای رسیدگی به اتهامات نسل کشی را قبول نکرد

دادستان گامبیا خبر داد دولت میانمار صلاحیت دادگاه جهانی رسیدگی به اتهامات نسل کشی علیه اقلیت روهینگیا را به چالش کشیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دور جدید دادگاه بین المللی با موضوع رسیدگی به اتهامات نسل کشی علیه مردم روهینگیا قرار است در ۲۱ فوریه سال جاری برگزار شود.

داودا جالو، دادستان کل گامبیا در این باره گفت: یک جلسه استماع قرار است در تاریخ ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ برگزار شود که آنگ سان سوچی، به عنوان نماینده ارشد دولت میانمار در این پرونده حضور خواهد داشت.

بیش از ۷۳۰ هزار نفر از اهالی روهینگیا از سرکوب نظامی در سال ۲۰۱۷ از میانمار فرار کردند و مجبور شدند در اردوگاه‌های نامناسبی در مرز بنگلادش ساکن شوند.

بازرسان سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کردند عملیات نظامی علیه مردم روهینگیا با هدف نسل کشی صورت گرفته است.

به گفته منابع خبری، حکومت نظامی میانمار با درخواست ارائه گزارش‌های منظم در مورد وضعیت مردم روهینگیا به صورت هر شش ماه یک بار مخالف است.

میانمار مدعی است دادگاه بین المللی صلاحیت بررسی پرونده نسل کشی مسلمانان روهینگیا را ندارد. با این حال، دادگاه بین المللی می تواند در این باره نظر نهایی خود را اعلام کند. در صورتی که نسل کشی مقامات میانماری روشن شود، این موضوع می تواند منجر به پیگرد قانونی آنها شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۳:۵۵ ۲۵ دی ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
دولت و مجلس و قوه قضائیه و ارتش نسل کش نژادپرست فاشیست تروریست جنایتکاران مسلمان کش ضد حقوق بشر غیر مردمی ظالم ستمگران برده داران فراعنه میانمار هیچگونه صلاحیت ندارند از نظر خردمندان آزاده اندیشان عادلین جامعه انسانی بین المللی و باید جامعه بین المللی از هر لحاظ این دولت و مجلس و قوه قضائیه و ارتش فاسد فاسق جنایتکار را تحریمهای شدیدشان کنند تا فروپاشی شوند و یک دولت و مجلس شورای مردم شمول فراگیر عدالت گستر که در آن مسلمانان میانمار هم نقشها و پستهای پر رنگ و کارآمد داشته باشند جای این دولت و مجلس و قوه قضائیه و ارتش سفاک خبیث شیطان صفتان را بگیرند و سر جایشان بنشینند و تمامی جنایتکاران نسل کشان مسلمان کشان میانماری را به اشد مجازات حقوق بشرانه برساننشان و به زبال دان تاریخ بشریت ملعونین جهنمی پرتشان کنند و جهان اسلام هم در این میان باید به یاری مومنین مسلمین میانماریهای مظلوم بشتابند و از هر لحاظ یاریشان رسانند و قدرتمندشان کنند . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر و عمل خردمندانه عادلانه خداپسندانه .
آخرین اخبار