سرپرست حوزه هنری یزد از رونماییِ مستند «خلیل» با موضوع روایت زندگی سردار شهید خلیل حسن‌بیگی خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - محمدصادق کوچک‌زاده سرپرست حوزه هنری یزد گفت: مستند «خلیل» به کارگردانی احمد صراف یزد و تهیه‌کنندگی حوزه هنری استان تولید شده است.

او گفت: این مستند در مدت ۲۸ دقیقه بخشی از سبک زندگی، ابعاد شخصیتی و مجاهدت‌های سردار شهید خلیل حسن‌بیگی از فرماندهان یزدی دوران دفاع مقدس را روایت می‌کند.

کوچک‌زاده گفت: محمد صادق دهقانی نویسندگی گفتار متن و مهبد قناعت‌‎پیشه روایتگری این مستند را به عهده داشتند. 

کوچک‌زاده گفت: حوزه هنری استان، کتابی با عنوان « رفیق » روایت زندگی و رزمندگی شهید « خلیل حسن‌بیگی » را به قلم الهام باقری تولید کرده که به زودی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار کتاب خواهد شد.

او گفت: مستند « خلیل » با همراهی تعدادی از هم‌رزمان، دوستان و خانواده شهید تولید شده است.

سرپرست حوزه هنری استان گفت: همزمان با سالروز شهادت این سردار دلاور، این فیلم یکشنبه ۲۶ دی‌ ساعت ۱۸ با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سالن قرمز سینما تک یزد رونمایی می‌شود.

سردار شهید خلیل حسن‌بیگی در سال ۱۳۳۳ در یزد به دنیا آمد. او پیش از انقلاب به صف مبارزان با طاغوت پیوست و تا آخرین لحظه در خط مقدم دفاع از میهن و ارزش‌های انقلاب اسلامی حضور داشت.

خلیل، سخنرانی توانا بود و اطلاعات وسیعی از جبهه و جنگ به‌ خصوص جبهه‌های جنوب و غرب داشت و به همین دلیل رزمنده‌ها و دوستانش به او لقب « کتاب کهنه جنگ » داده بودند.

از جمله مسئولیت‌های این شهید گرانقدر در دفاع مقدس می‌توان به جانشین ستاد تیپ مستقل ۱۸ الغدیر، رئیس ستاد تیپ یکم لشکر نجف اشرف و فرمانده لجستیک تیپ الغدیر اشاره کرد.

سرانجام این سردار فداکار به همراه جمعی از هم رزمانش در ۲۵ دی‌ ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه در ۳۲ سالگی به فیض شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در گلزار شهدای خلدبرین یزد به خاک سپرده شد. از این شهید والامقام سه فرزند به یادگار مانده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار