نشریه آمریکایی فارن پالسی نوشت واشنگتن فعالیت‌های نظامی روسیه را به اطلاع متحدان اصلی خودش در اروپا و در شورای امنیت رساند.

باشگاه خبرنگاران جوان - نشریه آمریکایی فارن پالسی از برنامه ریزی دولت جو بایدن در شورای امنیت برای رویارویی با روسیه در صورت حمله این کشور به اوکراین خبر داد.

فارن پالسی به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: واشنگتن فعالیت های نظامی روسیه را به اطلاع متحدان اصلی خودش در اروپا و در شورای امنیت رساند. آمریکا برای مقابله با موج فریبکاری روسیه آماده می‌شود و برای منزوی کردن مسکو در شورای امنیت تلاش خواهد کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز شنبه در پیامی توییتری اعلام کرد که مسکو از اینکه اتحادیه اروپا همه ساز و کارهای تعامل با روسیه را از بین برده، متاسف است.

او همچنین به وابستگی اتحادیه اروپا به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و آمریکا اشاره کرد و گفت: ما علاقه‌مند به ارتباط با یک اتحادیه اروپای مستقل هستیم.

 سفارت روسیه در واشنگتن در بیانیه ای اعلام کرد اتهامات آمریکا مبنی بر اینکه روسیه به دنبال بهانه‌ای برای حمله به اوکراین است، کاملا بی‌اساس و تأییدی بر فشار اطلاعاتی مداوم بر مسکو است.

در این بیانیه آمده است، اظهارات مقامات آمریکایی فشار اطلاعاتی بی وقفه بر کشور روسیه را تایید می‌کند. این کار سناریوی مشابهی است که در رسانه ها تکرار می‌شود. روسیه مخالف جنگ است. ما طرفدار راه حل دیپلماتیک برای همه مشکلات بین المللی هستیم. 

روابط روسیه و ناتو به ریاست آمریکا اخیرا به دلیل افزایش حضور نظامی اعضای این پیمان در نزدیکی مرز‌های روسیه به بهانه حفاظت از اوکراین در برابر آنچه که آنان تهدید بالقوه روسیه می‌خوانند، متشنج شده است. با این حال مقامات روسیه اخیراً پیشنهاد‌های امنیتی را برای حل بحران اوکراین ارائه داده‌اند، اما واشنگتن گفته است نمی‌تواند این خواسته‌ها را بپذیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار