جنبش النهضه تونس خواستار آزادی بازداشت شدگان شد

جنبش النهضه تونس خواستار پایان دادن به خشونت‌ها علیه تظاهرکنندگان و نقض آزادی‌ها در این کشور شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - جنبش النهضه تونس در بیانیه‌ای اعلام کرد ممنوعیت‌های اعمال شده از سوی نیروهای امنیتی علیه تظاهرات مسالمت آمیز مردم برای دفاع از آزادی بیان و عقاید را محکوم می‌کند.

در بیانیه این جنبش آمده است ما خواستار پایان دادن به خشونت‌ها علیه تظاهرکنندگان، نقض آزادی‌ها و آزادی بازداشت شدگان هستیم. آماده‌ایم تا با همه احزاب ضد کودتا برای یافتن نقاط مشترک گفت‌وگو کنیم.

جریان دموکراتیک در تونس نیز با محکوم کردن سرکوب تظاهر کنندگان از سوی دولت از قصد خود برای شکایت از وزیر کشور به دادستانی عمومی خبر داد.

 روز گذشته در پی تظاهرات مردمی در تونس در مخالفت با اقدامات قیس سعید، رئیس جمهور این کشور به خیابان ها آمدند که نیروهای امنیتی تونس با گاز اشک آور و ماشین آب پاش به تظاهرکنندگان حمله کردند. این تظاهرات در سالروز انقلاب ۲۰۱۱  برگزار شد، انقلابی که به سرنگونی زین العابدین بن علی، دیکتاتور سابق تونس منجر شد.

معترضان شعارهایی از جمله «امروز نیز تمام می‌شود، بن علی دیروز رفت و قیس سعید امروز می‌رود» و «کودتا باید سرنگون شود»، سردادند.نیروهای امنیتی ده‌ها تن از تظاهرکنندگان از جمله دو خبرنگار خارجی را بازداشت شدند.

چند روز پیش، المنصف المرزوقی، رئیس جمهور سابق تونس با انتشار مطلبی در  فیس بوک تاکید کرد قیس سعید از اداره این کشور عاجز است. وی مردم تونس را به آغاز نافرمانی مدنی و اعتراضات مردمی با استفاده از همه ابزار‌های مقاومت مسالمت آمیز دعوت کرد تا قیس سعید مجبور به استعفا شود تا با حاکمیت قانون، نظام دموکراتیک در این کشور حاکم شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار