کابینه طالبان از کمیسیون اقتصادی خواست برای تعیین لابراتورهای آزمایش مواد نفتی در گمرکات کشور تصمیماتشان را اخذ کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان - انعام الله سمنگانی، معاون سخنگوی حکومت طالبان در توییترش نوشته است که کابینه طالبان در مورد واردات تیل بی کفیت فیصله کرده است که قرارداد منعقده با شرکت TCRC جهت تثبیت کیفیت تیل فسخ شود.

او نوشته است که «کمیسیون اقتصادی موظف است در هماهنگی با اداره ملی ستندرد افغانستان در مورد تعیین سرنوشت لابراتورهای آزمایش مواد نفتی در بنادر، بررسی را انجام داده و در مورد آن تصامیم اتخاذ نماید.»

این در حالی است که قرارداد جدید سنجش کیفیت نفت و گاز مایع در قوس ۱۳۹۸ هـ ش از سوی اداره‌ی ملی استندرد (انسا) با شرکت تی.سی.آر.سی امضا شد.

حدود یک سال قبل شماری از تاجران وارد کننده تیل شرکت تی.سی.آر.سی (شرکت کنترل کیفیت مواد نفتی) را متهم به بی‌کفایتی کردند و خواستار لغو قرارداد حکومت با این شرکت شده بودند.

 به تازگی کابینه طالبان فیصله کرده تا واردات تیل، گاز و کود کیمیاوی غیر معیاری و بی کیفیت به کشور به گونه کامل ممنوع شده است و با واردکنندگان چنین موادی، برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

کابینه حکومت سرپرست طالبان هشدار داده که اگر پس از این، کسی مواد غیرمعیاری را به افغانستان وارد کند، با برخورد جدی مواجه خواهد شد.

کابینه طالبان در حالی از ممنوعیت واردات تیل و گاز بی‌کیفیت به کشور خبر می‌دهد که شمار زیادی از شهروندان از بلندبودن بهای نفت و گاز و کیفیت پایین این مواد شکایت دارند.

انتهای پیام/ ر

برچسب ها: تیل ، واردات ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار