معاون سازمان پدافند غیرعامل:

تدوین برنامه‌های توسعه‌ای استان‌ها باید منطبق بر اصول پدافند باشد

معاون امور استان‌های پدافند غیرعامل کشور گفت:راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌های کلان توسعه‌ای استان‌ها باید منطبق بر اصول پدافند تدوین شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- سردار رسول رحیمی امروز  در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان همدان، گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل سندی راهبری و عملیاتی است با چشم انداز بلند مدت که پس از شناخت همه جانبه وضعیت موجود استان و سطوح تهدید و آسیب‌های متصور برای آن‌ها، باید راهبرد ها‌ی کلان توسعه‌ای مربوطه نیز منطبق بر این اصول تهیه شود.

او گفت:رسالت اصلی پدافند غیرعامل در سه بخش سرمایه انسانی، زیر ساختی و سایبری تعریف شده که در بحث سرمایه انسانی به حفظ جان انسان‌ها و کاهش تلفات در حوزه زیرساختی کاهش آسیب پذیری و پایدارسازی در برابر تهدیدات و در سایبری به حفظ زیر ساخت و تداوم کارکرد تاکید و توجه شده است.

به گفته معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور،مهم‌ترین هدف پدافند غیرعامل را بازدارندگی دفاعی، تسهیل مدیریت بحران، افزایش پایداری، استمرار خدمات ضروری و کاهش آسیب پذیری است.

سردار رحیمی گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل در ۲۵ استان کشور از جمله همدان رونمایی شده که این طرح مشتمل بر دارایی ها، ظرفیت‌های استان و سطح بندی اهمیت آن‌ها است.

او گفت:همچنین در ادامه این برنامه، راهبرد‌های پیش بینی شده برای کاهش آسیب پذیری تهیه و به دستگاه‌ها ابلاغ شده که این برنامه‌ها باید با قوت و قدرت پیگیری و اجرا شود.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت:در استان همدان بحث پدافند غیرعامل به خوبی فرهنگ سازی شده است و استفاده از «آب ژاول» به جای «کُلر» در این استان بسیار حائز اهمیت است و در ارتقای سلامت مردم و ایمنی آن‌ها تاثیر بسزایی دارد.

سردار رحیمی گفت:موضوع رصد، پایش، پیش بینی و پیشگیری در امر پدافند غیرعامل بسیار حائز اهمیت است و استان همدان به واسطه توجه به این مولفه‌ها سال گذشته رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داد.

او گفت:وجود ۱۲ سد و بند، تولید برق استان به واسطه نیروگاه مفتح با ظرفیت یک هزار مگاوات، قرارگیری در مسیر بین المللی جاده ابریشم، تنوع قومیتی بالا، همجواری با ۶ استان، قطب لجستیک غرب و شمال غرب و دیگر موارد  از ظرفیت‌های استان همدان به شمار می آید.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.