نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان:

نیت خالص در کار عامل رسیدن به موفقیت است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: مشکلات و موانع در کار وجود دارد اما عزم جدی برای ورود به کار و دارا بودن نیت خالص مهمترین چیز در دستیابی به موفقیت است.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان -حجت الاسلام مصطفی محامی در آیین تجلیل تعدادی از فعالان فرهنگی شهرستان زاهدان  گفت: یکی از معضلات ما در سیستان‌ و بلوچستان این است که فعالیت‌های فرهنگی به صورت فردی و بدون انجام کار گروهی و تصمیم‌سازی در هیات‌های اندیشه‌ورز صورت می‌گیرد.

او گفت: نبود روحیه کار گروهی و عدم کار تشکیلاتی آسیب‌زاست و باید توجه داشت که انجام فعالیت‌ها بدون پیشینه فکری و هم‌افزایی مانع از انجام کارهای بزرگ خواهد بود.

امام جمعه زاهدان وجود فضای قومی، قبیله‌ای، مذهبی و سیاسی را از دیگر آسیب‌ها در سیستان و بلوچستان دانست و گفت: برای انجام کار جدی، ماندگار، گسترده و با دامنه تاثیرگذاری بیشتر باید فعالیت‌های فرهنگی سازمان‌دهی شود و برای این کار ابتدا باید نیازمندی‌های استان، احصاء و در ادامه اولویت‌بندی و بر اساس توانمندی‌های گروه‌های مختلف تقسیم کار و توسط مغز متفکر و گروه فرماندهی نظارت و ارزیابی انجام شود.

او می گوید: در بدو ورود به سیستان و بلوچستان در جایگاه نماینده ولی‌فقیه یکی از تدابیر انجام شده تشکیل قرارگاه فرهنگی برای سیاست‌گذاری، تقسیم‌کار، هماهنگی و هم‌افزایی در فعالیت‌های فرهنگی بود که بر این اساس گروه‌های اندیشه‌ورز تشکیل و طرح و ساختارهایی ارائه شد که در نهایت کمیته‌های تخصصی در عرصه‌های مختلف فعالیت خود را آغاز کردند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان گفت: مشکلات و موانع در کار وجود دارد اما عزم جدی برای ورود به کار و دارا بودن نیت خالص مهمترین نکات در دستیابی به موفقیت بوده و اگر چنین شاخصه‌هایی وجود نداشته باشد بهانه برای انجام ندادن کار بسیار است.

به گفته محامی  اگر خلوص نیت داشته باشیم خداوند متعال به کار ما برکت خواهد بخشید و موانع را برطرف خواهد کرد.

او گفت : جوهره کار، عزم مومنانه و متعهدانه است زیرا اگر مشیت خداوند به کاری تعلق گیرد با نیرو و امکانات کم هم قابل انجام بوده و اگر خداوند همراه ما نباشد با حجم وسیعی از نیرو و امکانات قادر به انجام کار نخواهیم بود.

محامی ضمن اشاره به تعبیری از امام علی(ع)  گفت: امام علی(ع) می‌فرمایند که کوتاهی شمشیرت را با بلندی قدمت جبران کن و ما نیز باید از این تعبیر درس گرفته و در مواجهه با مشکلات و موانع ناامید نشده و با سخت‌کوشی و همت بلند پای کار باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار