تاکید بر اهمیت فضای مجازی و نقش جریان ساز آن

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: اهمیت فضای مجازی و نقش جریان ساز آن در جامعه امروزی حیاتی است.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - عرفان مردانی گفت: توجه به فضای مجازی آنقدر حیاتی است که مقام معظم رهبری در شرح اهمیتش بیان کرده بودند اگر مسئولیت رهبری جامعه را برعهده نداشتند، رییس شورای عالی فضای مجازی می شدند که این سخن گواه آشکاری بر میزان نفوذ و تاثیر بالای این مقوله دارد.

به گفته او برخلاف دهه شصت و هفتاد که تعداد رسانه‌ها محدود بود و در سطح چند روزنامه و سایت خلاصه میشد امروز گستردگی فضای مجازی و رسانه به تعداد گوشی‌های موبایلی هست که به سهولت و فراوانی در اختیار همه مردم قرار دارد.

 مردانی می گوید: اگر دستگاه رسمی سلامت که وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی میباشند خواهان مرجعیت خبری در بین مردم هستند و میخواهند از جریان پرسرعت خبر عقب نمانند بایستی با اقتضائات روز، تمایلات و نیاز‌های واقعی مردم در حوزه خبر آشنا باشند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: مدیران روابط عمومی حوزه سلامت به عنوان پیشانی رکن اساسی ارتباط سازمان با مردم زمانی می توانند مرجعیت خبری داشته باشند که هر مدیر روابط عمومی خودش را یک خبرنگار آزاد و فعال رسانه‌ای آگاه به درد و نیاز مردم بداند. روابط عمومی قبل از آنکه تریبون سازمان باشد باید تریبون مردم باشد آن موقع می توانیم بگویم ما در حوزه عملکردی خودمان موفق بوده ایم.

به گفته رییس کارگروه فضای مجازی در حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت شیوع کرونا در کشور و معطوف شدن توجهات به این حوزه نباید موجب غفلت رسانه‌ای و خبری از سایر حوزه‌های مرتبط در حوزه سلامت شود. لازم و ضروری است بویژه در حوزه تبیین عدالت اجتماعی و سطح دسترسی به خدمات سلامت و همچنین موضوع حیاتی افزایش ظرفیت رشته‌های علوم پزشکی که اجرای آن بدون درنظر گرفتن اصول کارشناسی منجر به آسیب‌های متعدد خواهد شد توجه ویژه صورت بگیرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.