بارش باران در روزهای ۲۴ و ۲۵ دی ۱۴۰۰ موجب بروز مشکلاتی ازجمله آبگرفتگی معابر و منازل در شهرستان کازرون شده بود که شهردار این شهر اعلام کرد نسبت به رفع این مشکلات اقدام شده است.

 باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز - رضا نوذری شهردار شهرستان کازرون با اشاره به رفع ۲۸ مورد آب گرفتگی در بارندگی دو روز اخیر در کازرون گفت: نیروهای مجموعه مدیریت بحران شهرداری تا پایان بارندگی ها در حال آماده باش بوده و آماده امداد رسانی به شهروندان و رفع مشکلات ناشی از بارندگی هستند.

او تعداد فرونشست‌های ناشی از بارندگی در شهر را بیش از ۲۵ مورد برشمرد و گفت: این موارد طی گشت‌ زنی تیم های مدیریت بحران شهرداری یا از طریق گزارش شهروندان شناسایی شده و تیم های عملیاتی و عمرانی شهرداری برای رفع خطر و ایمن سازی اعزام شده اند.

نوذری گفت: چهار مورد امداد رسانی به خودروهای گرفتار شده در آب و یک عملیات امداد و نجات به یکی از شهروندان که در گودال آب گرفتار شده بود از سوی آتش نشان ها انجام شد.

شهردار شهرستان کازرون با بیان اینکه در این بارندگی دو مورد سقوط درخت داشتیم، گفت: قبل از بارندگی ها، درختانی را که احتمال خطر داشتند شناسایی و هرس کردیم و جز این دو مورد سقوط درخت، مورد دیگری گزارش نشده است.

او گفت: با تدابیر ستاد مدیریت بحران شهر کازرون و کارشناسی هایی که در چند ماه گذشته به منظور پیشگیری و کاهش اثرات ناشی از سیل در شهر کازرون انجام شد، شهرداری اقدام به پاکسازی و لایروبی مسیل ها، ایجاد سیل بند، اساخت کانال های عرضی و  پاکسازی جدول های سطح شهر کرده است.

 سعید رنجبر سرپرست اداره کل هواشناسی استان فارس نیز شنبه اعلام کرده بود که  از بعد از ظهر جمعه ۲۴ دی ماه تا  ساعت ۱۲ و سی دقیقه شنبه  ۲۵ دی ماه براساس  بررسی ۳۳ ایستگاه هواشناسی استان، شهرستان کازرون با  ۲۹ میلی متر بیشترین میزان بارندگی در استان داشته است.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: شهرداری ، بارندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار