دی ماه ۱۴۰۰ با چهار روز بدون فوتی کرونا بیشترین روز‌های عاری از کرونا را در آذربایجان غربی در دو سال گذشته به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - محمدامین ولی زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: فوتی‌های ناشی از کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته، برای چهارمین روز طی دی ماه جاری به صفر رسید که البته نباید موجب عادی انگاری شود.

این مقام دانشگاهی می گوید: در ۲۳ ماه گذشته که بیماری کرونا در کشور شایع شده است تنها بیست روز بدون فوتی در استان گزارش شده است که دی ماه امسال با چهار روز بدون فوتی کرونا بیشترین روزهای عاری از کرونا را در از آغاز شیوع این بیماری به خود اختصاص داده است.

به گفته وی تاکنون در استان آذربایجان غربی ۷ هزار و ۲۵۲ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.

ولیزاده می‌گوید: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۹ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که با احتساب این تعداد بستری‌های کرونا در مراکز درمانی آذربایجان غربی به ۲۸۸ نفر کاهش یافت که در مقایسه با روز گذشته ۱۵ نفر از تعداد بیماران بستری کاسته شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر، ۸۴ نفر از بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند و ۳۰ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.