عضو هیات رئیسه مجلس نسبت به سوء مدیریت در دو شرکت خودروساز مطرح داخلی انتقاد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - بیست دی ماه تصادف ۵۸ خودرو در بهبهان منجر به فوت ۴ نفر و زخمی شدن ۴۱ نفر شد که سردار هادیانفر  رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور اعلام کرده بود که در این حادثه کیسه هوا هیچ خودرویی باز نشده که باعث انتقاد به کیفیت خودرو تولیدی دو خودرو ساز داخلی شده است. 

خودرو‌های بی کیفیت با قیمت بالا ، تولید بدون نظارت، ممنوعیت واردات خودروی خارجی را یوسفی نتیجه فعالیت این دو خودروساز معرفی می کند و مشکل را نحوه خصوصی سازی این شرکت ها می داند.

 یوسفی مشکل کار را نحوه خصوصی سازی و سازوکار اجرای آن می داند زیرا «این شرکت‌ها همگی تا دو دهه پیش دولتی بودند و چون بنا بود بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی واگذاری اقتصاد به مردم را داشته باشیم خصولتی شدند، اما این واگذاری به افراد با نفوذ رخ داد و این شرکت‌های مردمی متعلق به آنها شد.»

بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ در سال ۸۴ قرار شد تا دولت از بنگاه داری خارج شود و تنها ۲۰ درصد از سهام شرکت‌های خودروساز را در اختیار داشته باشد، بر همین اساس ۱۴ درصد از سهام ایران خودرو و ۱۷.۳۱ درصد از سهام سایپا در دست دولت باقی ماند و مابقی سهام واگذار شد.

یوسفی معتقد است «مدیریت دو گانه که منجر به سو مدیریت در این دو شرکت شده باید توسط وزارت صمت تعیین تکلیف شود.» 

عضو هیات رئیسه مجلس ضمن تائید وجود مدیریت‌ها و واگذاری‌های تودرتو در این شرکت های خودروسازی می گوید: دستگاهی که باید بر عملکرد آن‌ها نظارت کند سهام دار ایران خودرو و سایپا شده و این یعنی حیات خلوتی برای برخی‌ها درست کرده ایم که به خاطر سو مدیریت پاداش‌های آنچنانی می‌گیرند و هزینه سو مدیریت را از جیب مردم برداشت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۹ دی ۱۴۰۰
قحط الرجال هست بالاخره ازاین جیب به اون جیب که این حرفها نداره. تمام مدیرعاملهای جدیدازخود بدنه این دو خودرو ساز هست.
آخرین اخبار