محمدی از آغاز به کاربنیاد بخشش درزنجان خبر داد و گفت:این بنیاد به زودی در راستای درمان کودکان ناشنوا و کاشت حلزون فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان- محمدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: مردم زنجان همواره در امر یاری رسانی به نیازمندان  پیشتاز بوده اند و هرکجا مردم پا در عرصه خدمت گذاشته اند آن امر به نیکی به سرانجام رسیده است.

او از آغاز به کاربنیاد بخشش در زنجان خبر داد و گفت: این بنیاد با هدف کمک به درمان معلولیت ناشنوایی بیماران نیازمند، کاشت حلزون شنوایی و ارتقاء سلامت و توانمندسازی آن ها، به عنوان سرمایه‌های انسانی ارزشمند و موثر در توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور فعالیت خواهد کرد.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان زنجان تاکنون هیچ‌کس به دلیل مشکلات مالی تاکنون از جراحی کاشت حلزون محروم نشده است.

محمدی می گوید: غربالگری شنوایی نوزادان روشی سریع و آسان برای تشخیص مشکلات شنوایی است که با تست‌های OAE و AABR انجام می‌شود.

او گفت: در حال حاضر ۸ مرکز غربالگری شنوایی نوزادان تحت نظارت بهزیستی در استان زنجان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با تأکید بر اینکه اختلالات شنوایی از دوران کودکی بر گفتار افراد تأثیر می‌گذارد، گفت: برای رفع این مشکل بهزیستی استان اقدام به غربالگری شنوایی نوزادان و شناسایی اختلالات شنوایی در ۱۰ روز اول تولد کودک کرده است.

او بااشاره به حمایت بهزیستی از ۳ هزار فرد کم شنوا و ناشنو از خانواده‌هایی که یک فرد ناشنوا دارند خواست تا حتماً قبل از ازدواج، غربالگری ژنیتک را در راستای کاهش معلولیت و تولد فرزند سالم انجام دهند و این در حالی است که ازدواج فامیلی، دارا بودن ژن ناشنوایی، عفونت‌های ویروسی در دوران بارداری، مشکلات زمان تولد از علل دیگر ناشنوایی است که باید به آن‌ها نیز توجه داشت.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.