دستگیری سارقان حساب هزار نفر در اراک

پلیس فتا استان مرکزی سارقان اینترنتی که به حساب هزار نفر دستبرد زده بودند را دستگیر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان، اراک - سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی با اشاره به شناسایی و دستگیری دو سارق اینترنتی که به اطلاعات هزار نفر دستبرد زده بودند این موضوع را به شرح زیر بیان کرد.

طی رصد و پایش کارشناسان پلیس فتا در فضای مجازی و با توجه به برداشت‌های غیر مجاز اینترنتی صورت گرفته از حساب کابران فضای مجازی که حکایت از دسترسی افرادی سودجو به حساب هموطنان داشت پرونده‌ای تشکیل شد و در دستور کار قرار گرفت.

ماموران در تحقیقات تکمیلی خود با دستیابی به مستندات قطعی و مشخص دریافتند که فرد یا افرادی به اطلاعات بانکی حساب مجازی کاربران دسترسی پیدا کرده و اقدام به سرقت مبالغی از حساب‌های آنان کرده اند.

مأموران پلیس فتا با تلاش شبانه روزی، سارقان را شناسایی و با تحت کنترل قراردادن محل‌های ترددشان، سرانجام در عملیات‌های جداگانه دو نفر از سارقان حساب‌های مجازی در اراک را دستگیر و تجهیزات رایانه‌ای آنان را توقیف کردند.

سارقان مورد نظر با مشاهده مستندات قانونی کارشناسان پلیس فتا به دسترسی به اطلاعات بیش از هزار حساب بانکی و برداشت ۴۰۰ میلیون ریال از حساب مجازی هموطنان به منظور تأمین هزینه مواد مصرفی خود به دلیل اعتیاد به مواد مخدر و دیگر روان‌گردان‌ها اعتراف کردند.

سرهنگ آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی در پایان گفت: تحقیقات کارشناسان پلیس فتا به منظور شناسایی تعداد دقیق حساب‌های سرقت شده و احقاق حق شاکیان در این پرونده ادامه دارد.


کابران فضای مجازی همواره باید با دقت به آدرس صفحه‌ای که اقدام به انجام تراکنش اینترنتی از آن می‌کنند توجه داشته باشند و هرگاه در تراکنش‌های اینترنتی خود با خطا مواجه شدند بلافاصله با تغییر رمز کارت خود، از برداشت‌های غیرمجاز از سوی سارقان اینترنتی، پیشگیری کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.