اختصاص ۲۲ هزار میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت:بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان در بخش تسهیلات و یک میلیارد دلار هم در بخش ارزی در سفر رئیس جمهور برای هرمزگان مصوب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بندرعباس-مهدوی دوستی گفت: این سفر ۱۴۵ مصوبه داشت و ۶۶۰ طرح هم مشمول تسهیلات حمایتی شد که نشان از نگاه ویژه رئیس جمهور به استان هرمزگان است.

به گفته دوستی، مهمترین سرفصل‌های مصوبات این سفر تمرکز ویژه بر شیلات و کشاورزی، گازرسانی و زیرساخت‌های راه‌ها و تامین آب شهر‌ها و روستا‌های استان هرمزگان بود.

استاندار هرمزگان در خصوص ساخت پل خلیج فارس هم گفت: در این خصوص دو جلسه برگزار شد که مقرر شد ساخت این پل بصورت تهاتر با نفت انجام شود.

دوستی گفت: برای ساخت این پل ۲۸۰ میلیون یورو اعتبار نیاز است که در بخش اول ۱۰۰ میلیون یورو دیده شده که با آن می‌توانیم طرح را به پیش ببریم.

وی گفت: اگر مصوبات این پل در وزارت نفت و شورای اقتصاد تصویب شود عملیات ساخت آن تا قبل از سال آغاز می‌شود.

استاندار هرمزگان در خصوص ساخت منازل آسیب دیده از زلزله دو ماه پیش فین هم گفت: با قول مساعد رئیس جمهور برای تامین اعتبار، بخشی از خانه‌های مردم را تا آخر بهمن و بخش دیگر را تا آغاز سال ۱۴۰۱ تحویل می‌دهیم.

به گفته دوستی اعتبار ساخت این منازل تامین شده است و آماده واریز آن به حساب‌های استان هستیم.

وی  با اشاره به ریشه کنی فقر در استان گفت: برنامه‌های خوبی برای رفع فقر در استان درنظر گرفته شده است و تمرکز بر ۱۳۰ روستا و ۴۶ محله حاشیه‌ای استان هم جز برنامه‌های است که امیدواریم با تامین منابع لازم بتوانیم با تمرکز بر محلات فقیر نشین بخشی از مشکلات آن‌ها حل شود.

استاندار هرمزگان گفت: هم در بحث انتقال حساب‌ها و هم در پرونده‌های مالیاتی، حق آلایندگی و استفاده از ظرفیت‌های درون استانی رئیس جمهور دستورات صریحی دادند و کار نظارت هم بر عهده استانداری هرمزگان گذاشته شده است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.