سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: شعار پرهیز از رفتارهای پرخطر به معنای جلوگیری از رفتارهای پرخطر در همه زمینه‌ها است که ایمن‌مداری شهروندان را به همراه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان -  فرهاد کاوه‌آهنگران گفت: با توجه به کاهش حوادث با ایمن‌مداری شهروندان، شعاری که در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان مطرح شد و در سطح کشور نیز رواج یافت، «پرهیز از رفتار‌های پرخطر» به معنای جلوگیری از رفتار‌های پرخطر در همه زمینه‌ها است که ایمن‌مداری شهروندان را نیز به همراه دارد.

او گفت:آموزش‌های ایمنی باید برای کودکان در خانواده و مهد کودک در دستور کار قرار گیرد تا شهروندان از سنین کودکی این موارد را دانسته و حوادث کاهش یابد.

والدین برای آموزش‌ها باید مطالعه داشته باشند تا چنانچه موردی را به طور صحیح و کامل نمی‌دانند، اطلاعات خود را تکمیل و به فرزندان ارائه کنند.

خانواده‌ها این موارد را تمرین کرده و خود را برای مواقع اضطراری آماده کنند؛ یکی از حوادث شایع، پریدن جسم در گلو است که آموزش نجات آن شاید کمتر از یک دقیقه طول بکشد، ولی ممکن است جان یک نفر را نجات دهد.

به گفته کاوه‌آهنگران شهروندان بدانند پیشگیری بهتر از درمان بوده و اگر موارد ایمنی از طرف آن‌ها رعایت شود، شهر و کشور در ایمنی کامل به سر خواهد برد.

منبع:ایمنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.